Πέρασαν πάνω από τρεις μήνες για να δοθεί στη δημοσιότητα η «λίστα Πέτσα» για τα Μέσα που μοιράστηκαν τα 20 εκατ. ευρώ για τη διαφήμιση του «μένουμε σπίτι». Τακτοποιημένη, φυσικά. Περίμεναν, λέει, να κοπούν όλα τα τιμολόγια, να γίνει η εκκαθάριση και μετά να τη δώσουν στη δημοσιότητα. Πώς να τους πιστέψεις, όταν ξέρεις ότι το meapopsi.gr δεν υπήρχε, όμως εμφανίστηκε να λειτουργεί μαζί με τη λίστα, για να πάρει το χιλιάρικο. Εχουν πέσει πολλά χιλιάρικα που για διάφορα ψιλολαμόγια της επαρχίας είναι «λεφτουδάκια».
Από εκεί και πέρα, είναι φανερή η διάκριση σε βάρος των συριζαϊκών Μέσων. Τα Μέσα του Βαξεβάνη (εφημερίδα και ιστοσελίδα) εξαιρέθηκαν τελείως! Το είχε προαναγγείλει και ο τηλεπλασιέ-υπουργός σε σόου που έδωσε στην ΕΡΤ στις 15 Ιούνη, λέγοντας για τον Βαξεβάνη: «Δεν μου αρέσει η υποκρισία. Είσαι ο Βαξεβάνης, έχεις μαζέψει την κρατική διαφήμιση του αιώνα, δε σου έδωσε ο Πέτσας και κλαίγεσαι. Καλά σου έκανε και δε σου έδωσε, είναι η απάντηση. Εγώ θα στεναχωριόμουν αν του είχαν δώσει. Κανένας συμψηφισμός. Είναι κριτήρια απόλυτης εγκυρότητας και αξιοπιστίας των μέσων. Είναι δυνατό να θεωρήσω εγώ αξιόπιστη μία κυβέρνηση που επιτρέπει να δοθούν λεφτά στο Documento; Αν είναι δυνατόν… Αυτό θα ήταν ντροπή για την κυβέρνηση. Δηλαδή, κάθε φυλλάδα… Να δώσουμε στο “Μακελειό“ άμα είναι έτσι…».
Φυσικά και ο Βαξεβάνης μάζεψε «πολύ χαρτί» την περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ από κρατική διαφήμιση. Ετσι κάνει κάθε κυβέρνηση με τα δικά της Μέσα. Το ότι εξαίρεσαν τώρα ειδικά τα δικά του Μέσα δείχνει καθαρό ρεβανσισμό. Το βλέπει κανείς και με άλλα συριζομέσα. Η ΕφΣυν πήρε 30.000 ευρώ για την εφημερίδα (έξι φύλλα την εβδομάδα) και 10.000 ευρώ για το σάιτ, όταν τα εβδομαδιαία «Παραπολιτικά» πήραν 60.000 ευρώ. Το tvxs.gr του Κούλογλου πήρε 5.000, όταν τα paraskhnio.gr και karfitsa.gr του Καραμανλή πήραν από 8.000 ευρώ το καθένα, το thepresident.gr του σαμαρικού Μουρούτη πήρε 30.000 και το orthodoxtimes.gr πήρε 15.000 ευρώ. Για να μην πούμε για το bovary.gr που πήρε 100.000 (οι ύμνοι στη Μαρέβα πιάνουν τόπο). 'Η για τον «Φιλελεύθερο», που πήρε 60.000 για εβδομαδιαία εφημερίδα και 120.000 για το σάιτ (liberal.gr). Ακόμα και το zougla.gr, από τα πιο μεγάλα σάιτ, πήρε τα μισά (50.000) απ' όσα πήρε το queen.gr ή το star.gr (από 100.000).
Ακόμα και ανάμεσα στους «μεγάλους», που μοιράστηκαν τα χοντρά πακέτα βλέπει κανείς διαφοροποιήσεις. Για παράδειγμα, τα σάιτ του Χατζηνικολάου πήραν 25.000 το enikos.gr και 35.000 το real.gr, όταν το skai.gr πήρε 100.000 και το skairadio.gr 30.000, το parapolitika.gr 147.000 και το economistas.gr 50.000. Το ραδιόφωνο του Χατζηνικολάου πήρε 50.000 για την Αττική και τίποτα για τη Θεσσαλονίκη, όταν το… ραδιόφωνο της Αthens Voice πήρε 40.000 και ο Kiss 70.000. Γι' αυτό και ο Χατζηνικολάου έριξε τη σχετική γκρίνια.
Σε ό,τι αφορά τα χοντρά πακέτα, ο όμιλος του Αλαφούζου πήρε συνολικά κοντά στο 1,5 εκατομμύριο (1.100.000 η ομάδα του ΣΚΑΙ και 330.000 η ομάδα της «Καθημερινής», ο όμιλος Μαρινάκη 957.000 ευρώ, το «Πρώτο Θέμα» και τα παρακλάδια του 475.000 ευρώ, τα Μέσα του Κουρτάκη 249.000 ευρώ, οι τρεις ιστοσελίδες του Ράπτη (iefimerida.gr, bovary.gr, economistas.gr) 400.000, o όμιλος Κυριακού (ANT1) σχεδόν 1,3 εκατομμύρια, ο όμιλος Βαρδινογιάννη (Star και Alpha) σχεδόν 2,5 εκατομμύρια!
«Ριζοσπάστης» και «Αυγή» πήραν από 10.500 ευρώ, αλλά δεν πήραν μία για τις ιστοσελίδες τους, όπως συνέβη με άλλες εφημερίδες. Τζάμπα το ξεφτιλίκι δηλαδή.
Τέλος, δεν πρέπει να παραλείψουμε να σημειώσουμε ότι η διαφημιστική εταιρία Initiative πήρε 412.000 ευρώ για να μοιράσει το «πακέτο»! Σχεδόν μισό εκατομμύριο που θα μπορούσε να είχε εξοικονομηθεί αν τη δουλειά έκαναν οι υπηρεσίες της γενικής γραμματείας Ενημέρωσης, που έχουν την ίδια πρόσβαση σε στοιχεία κυκλοφορίας, ακροαματικότητας, θεαματικότητας και επισκεψιμότητας, που έχει οποιαδήποτε διαφημιστική εταιρία (άλλωστε, τις μετρήσεις δεν τις κάνει η Initiative, έτοιμες τις παίρνει από άλλες πηγές).
Ξέρουμε πολύ καλά ότι οι κυβερνήσεις «μπουκώνουν» με κρατική διαφήμιση τα φιλικά τους Μέσα. Χρόνια ολόκληρα κάποιοι παρουσιάζονταν ως εκδότες χάρη στην κρατική διαφήμιση, ενώ είχαν ανύπαρκτες κυκλοφορίες. Οι φιλοσυριζαίοι που γκρινιάζουν σήμερα (και είναι πράγματι ριγμένοι) ας ζητήσουν να δημοσιοποιηθούν όλα τα λεφτά που πήρε το κάθε Μέσο από κρατική διαφήμιση (συμπεριλαμβανόμενης της διαφήμισης από κρατικά ελεγχόμενες επιχειρήσεις, όπως η ΔΕΗ κτλ.). Σε βάθος τριακονταετίας, ας πούμε. Ετσι θα δούμε ποιος πήρε, πόσα πήρε, με ποια κυβέρνηση τα πήρε.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όμως, το σκάνδαλο ήταν διπλό. Μας έλεγαν ότι «διεξάγουμε έναν εθνικό πόλεμο ενάντια σ' έναν αόρατο εχθρό» και την ίδια στιγμή έδιναν λεφτά για σποτάκια και καταχωρήσεις που αφορούσαν αυτόν τον «πόλεμο» και που έπρεπε να δημοσιευτούν τζάμπα (ήθελαν δεν ήθελαν οι εκδότες).