ΟΥΔΕΝ ΚΑΚΟΝ ΑΜΙΓΕΣ ΚΑΛΟΥ
Πιστεύει κανείς ότι η Σαντορίνη έχει ανάγκη από τουριστική διαφήμιση; Ναι, αλλά έχει ανάγκη ο ελληνικός τουρισμός, θα μας πουν, οπότε η Σαντορίνη και το ηλιοβασίλεμά της επιλέχτηκε ως αντιπροσωπευτικό δείγμα για το «μπραντ» «Greek Summer», που σχεδίασε ο Βρανάκης. Και διάλεξαν τον Μητσοτάκη να βάλουν μπροστά από το ηλιοβασίλεμα της Καλντέρας; Αυτός είναι ο ορισμός του «αντιεμπορικού». Τόσες διασημότητες θα μπορούσαν να στήσουν εκεί, να τις βιντεοσκοπήσουν και να φτιάξουν ένα αποτελεσματικότερο διαφημιστικό «προϊόν». Αλλο να λέει «ανοίξαμε και σας περιμένουμε» ο Αντετοκούνμπο, άλλο να το λέει ο Μητσοτάκης. Νομίζουμε ότι υπό το πρόσχημα της διαφήμισης του τουρισμού, το επιτελείο του Μαξίμου σχεδίασε μια διαφήμιση του Μητσοτάκη. Πήραν ανταποκριτές ξένων Μέσων, τους πρόσφεραν τζάμπα ένα διήμερο στη Σαντορίνη, για να εξασφαλίσει ο Κούλης μια καλή δόση διεθνούς προβολής. Στόχος, όμως, ήταν και το εγχώριο κοινό. Να δει την πρωθυπουργάρα που πασχίζει νυχθημερόν να ανοίξει δουλειές για τους Ελληνες. Σαββατοκύριακο στη Σαντορίνη, Δευτέρα στην αρχαία αγορά, Τρίτη κάπου αλλού. Δεν είναι τυχαίο ότι στην επίσκεψη στη Σαντορίνη ήταν το μισό υπουργικό συμβούλιο: εφτά υπουργοί και δύο υφυπουργοί. Σκέφτηκαν με τη ρωμέικη κουτοπονηριά: κοντά στο βασιλικό ποτίζεται κι η γλάστρα. Πώς θα πάει ο τουρισμός κανένας τους δεν ξέρει. Οι μεγαλοκαπιταλιστές των πολυτελών ξενοδοχείων τούς έχουν ενημερώσει, ασφαλώς, ότι δεν έχουν κρατήσεις και πως με πληρότητα ακόμα και 50% δεν σκοπεύουν ν' ανοίξουν τα ξενοδοχεία τους, μολονότι η κυβέρνηση τους έχει κάνει τόσες αβάντες. Η λογική του μέγιστου κέρδους καθοδηγεί τις κινήσεις τους. Γι' αυτό και στο επιτελείο που σχεδιάζει την προπαγάνδα του Μαξίμου σκέφτηκαν: Ετσι κι αλλιώς, σκατά θα πάει ο τουρισμός, ας βγάλουμε τουλάχιστον πολιτικό κέρδος για τον Μητσοτάκη που ψάχνει ευκαιρία για να κάνει εκλογές, όσο ακόμα είναι στα πάνω του.
Δεν ξεχνάμε
Τρία οριζόντια μέτρα εισηγήθηκε η επιτροπή των λοιμωξιολόγων και αποφάσισε η κυβέρνηση για την ευρύτερη περιοχή της ΠΕ Ξάνθης. Ενα απ' αυτά είναι η «υποχρεωτική χρήση μάσκας σε όλες τις ιδιωτικές επιχειρήσεις και καταστήματα».
Δε διαφωνούμε (κάθε άλλο), όμως δεν ξεχνάμε την εποχή που ο Τσιόδρας επιχειρηματολογούσε δημόσια κατά της μάσκας. Δεν έλεγε ότι δεν είναι απαραίτητη, έλεγε ότι κάνει ζημιά, γιατί δεν ξέρουμε να τη χρησιμοποιήσουμε! Η μάσκα, που τότε ήταν βλαβερή, τώρα κρίνεται απαραίτητη και επιβάλλεται για την αντιμετώπιση της αναζωπύρωσης της επιδημίας σε ένα νομό.
Ξέρουμε ποιος είναι ο λόγος που ο Τσιόδρας και η παρέα του έβγαζαν τη μάσκα βλαβερή. Δεν υπήρχαν μάσκες στην αγορά (διότι η κυβέρνηση της… «απόλυτα θωρακισμένης χώρας» δεν είχε λάβει καμιά πρόνοια), όσες υπήρχαν ήταν πανάκριβες και αν υπήρχε σύσταση για χρήση μάσκας, ο κόσμος θα αγανακτούσε και θα τα έβαζε με την κυβέρνηση. Ο Τσιόδρας έλεγε, εν πλήρει συνειδήσει ψέματα, στον ελληνικό λαό συμπεριφερόμενος όχι ως επιστήμονας αλλά ως ενεργούμενο της κυβέρνησης.
Κυνισμός
«Δεν έχω καθόλου άγχος για την πανδημία. Είμαστε απολύτως έτοιμοι να την αντιμετωπίσουμε», δηλώνει ο ακροδεξιός τηλεπλασιέ-υπουργός. Και συνεχίζει: «Ξέρω ότι θα υπάρξουν εισαγόμενα κρούσματα. Δεν μπορεί να μην υπάρξουν. Είναι θέμα στατιστικής. Αλλά η χώρα μας αυτή τη στιγμή είναι απολύτως έτοιμη να διαχειριστεί αυτό το ζήτημα. Είμαστε μία υγειονομικά ασφαλής χώρα και καλούμε τους τουρίστες να έρθουν»!
Αστέρες
Λέτε τον αλευροβιομήχανο Λούλη, γενικό γραμματέα Τουρισμού στην κυβέρνηση των «αρίστων» του Κούλη, να τον φάει η μη κτήση πανεπιστημιακού πτυχίου και όχι ο θαυμασμός του για τη χούντα και τον δικτάτορα Παπαδόπουλο ή ο διορισμός της γυναίκας του ως μετακλητής υπαλλήλου στο υπουργείο Τουρισμού (κοτζάμ βιομήχανος και δεν αφήνει να πέσει κάτω ούτε το ενάμιση χιλιάρικο που παίρνει η σύζυγος ως μετακλητή);
Βλέπετε, στο νόμο για το περιβόητο «επιτελικό κράτος» προβλέπεται ως απαραίτητο προσόν για τους γενικούς και ειδικούς γραμματείς υπουργείων η κατοχή πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κι ο Λούλης το μόνο πτυχίο που έχει είναι αυτό του… ΙΕΚ Κυλινδρόμυλων της Ελβετίας. Είναι ένα επαγγελματικού τύπου ινστιτούτο μονοετούς φοίτησης. Ο γόνος μιας οικογένειας αλευροβιομηχάνων είναι λογικό να πήγε σε ένα τέτοιο επαγγελματικό ινστιτούτο για να μάθει μυστικά του επαγγέλματος. Γενικός γραμματέας όμως διορίστηκε με ψευτιά. Στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου Τουρισμού, το βιογραφικό του αναφέρει ότι «είναι διπλωματούχος της Ελβετικής Σχολής Τεχνικών Κυλινδρόμυλων».
Ο ίδιος ο Λούλης, δήλωσε με κουτοπονηριά: «Εγώ δεν είπα σε κανέναν ψέματα. Εχω τελειώσει αυτή τη σχολή. Δεν έχω κάνει αναγνώριση στο ΔΙΚΑΤΣΑ να μου πούνε τι αντιστοιχία είναι. Αυτές είναι 3 σχολές σε όλον τον κόσμο. Στην Ελβετία, τη Γερμανία και το Κάνσας. Από εκεί και πέρα δε γνωρίζω αν είναι ή δεν είναι σύννομη. Ο,τι έχω σπουδάσει, αυτό το κατέθεσα. Δε μου χρησίμευσε η αναγνώριση στην Ελλάδα, διότι δεν ήθελα να διοριστώ. Δεν ξέρω αν δεν αρκεί αυτό το πτυχίο. Ο,τι είναι τυπικά θα με ρωτήσουν. Από τη σχολή μου αυτή δεν είχαμε διψήφιο αριθμό αποφοίτων. Είναι μία ειδική σχολή που πρέπει κανείς να έχει λόγο να πάει εκεί. Πρέπει να είμαστε 8 σε όλη τη χώρα».
Εννοείται πως ο Λούλης ήξερε πολύ καλά ότι δεν έχει πανεπιστημιακό πτυχίο, όπως απαιτεί ο νόμος. Οπως γνώριζαν πολύ καλά και αυτοί που προώθησαν το διορισμό του. Διότι ο νόμος είναι σαφής: «Πτυχίο Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμο αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής». Πώς αναγνωρίζεται η ισοτιμία; Από το ΔΟΑΤΑΠ (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ). Αφού ο Λούλης δεν κατέθεσε πιστοποιητικό ισοτιμίας, όπως ο ίδιος παραδέχεται, πώς διορίστηκε; Δεν πήρε, φυσικά, την πρωτοβουλία ο υπάλληλος που έκανε έλεγχο στα χαρτιά. Εντολή «άνωθεν» δόθηκε να το «πνίξουν». Διότι οι Λούληδες είναι παλιοί φίλοι των Μητσοτάκηδων. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Μητσοτάκης πατέρας είχε διορίσει τον Κ. Λούλη πολιτικό διοικητή του Αγίου Ορους. Ο Μητσοτάκης γιος τον διόρισε γενικό γραμματέα Τουρισμού, για να δεχτεί ένα ακόμα πλήγμα (μετά απ' αυτό του υφυπουργού Διαματάρη) η προπαγάνδα περί «αρίστων». Ηθελαν και «επιτελικό κράτος», τρομάρα τους.
Φρούτα
Ο κυβερνητικός βουλευτής Γιάννης Λοβέρδος, συμμετέχοντας σε τηλεοπτικό πάνελ, αποκάλεσε τη Βόρεια Μακεδονία «Σκόπια». Ο ίδιος, όπως είπε, δε θεωρεί σωστή τη συμφωνία των Πρεσπών. Και συμπλήρωσε: «Ούτε ο κ. Μητσοτάκης, γι' αυτό και κατήγγειλε τη Συμφωνία. Δεν ξέρω τι κάνει ο κ. Δένδιας». Ακουσε κανείς τον Μητσοτάκη να μιλάει για «Σκόπια»; Οχι μόνο σέβεται τη Συμφωνία των Πρεσπών (όπως και όλο το αστικό στρατόπεδο, άλλωστε), αλλά και πασχίζει να ολοκληρωθεί με την αναγνώριση προενταξιακού καθεστώτος για τη Βόρεια Μακεδονία. Γι' αυτό, άλλωστε, παραπονιέται ο Τσίπρας, καταγγέλλοντας τον Μητσοτάκη ότι εκμεταλλεύτηκε το «Μακεδονικό», ενώ δε διαφωνούσε επί της ουσίας. Γιατί, λοιπόν, ο Λοβέρδος προσπαθεί τόσο άγαρμπα να διαχωρίσει τον Δένδια από τον Μητσοτάκη; Προφανώς έχει ενταχθεί στο σαμαρικό στρατόπεδο, προσβλέποντας να πάρει απ' αυτό ενίσχυση σε σταυρούς. Γιατί με τέτοιες τοποθετήσεις δεν νομίζουμε ότι υπάρχει περίπτωση να δει ακόμα και υφυπουργείο.
Εμείς δεν ξεχάσαμε
«Οι εικόνες από τις ΗΠΑ είναι το ξυπνητήρι της Ιστορίας. Είναι η απότομη υπενθύμιση σε όσους πιστεύουν ότι το συλλογικό μέλλον βρίσκεται στη διαιώνιση των κοινωνικών ανισοτήτων, το φυλετικό μίσος, τη μισαλλοδοξία και τον συντηρητισμό». Ποιος έκανε αυτή τη δήλωση; Ο Τσίπρας. Ο ίδιος άνθρωπος που τον Οκτώβρη του 2017, στον κήπο των ρόδων του Λευκού Οίκου, έσκυβε δουλοπρεπώς τη μέση μπροστά στον Τραμπ και δήλωνε αυτοεξευτελιζόμενος, ότι «η προσέγγισή του (σ.σ. του Τραμπ) στα πράγματα και ο τρόπος που αντιμετωπίζει την πολιτική μπορεί να μοιάζει διαβολικός αλλά είναι για καλό»!
Πλιάτσικο
Να ξεκαθαρίσουμε από την αρχή ένα πράγμα. Δεν πήραμε δεκάρα από τα 20 εκατομμύρια που μοίρασε ο Πέτσας, δε βάλαμε τις διαφημίσεις τους, ούτε υπήρχε περίπτωση να νταλαβεριστούμε μαζί τους ή να πάρουμε λεφτά ακόμα κι αν μας τα έδιναν έτσι. Από άποψη αρχών απορρίπτουμε κάθε δοσοληψία με το αστικό κράτος. Ούτε στη διαφημιστική αγορά συμμετέχουμε, όπως πολύ καλά γνωρίζουν οι αναγνώστες μας.
Αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχουμε άποψη για τον τρόπο που μοιράστηκαν τα λεφτά. Τα συριζομέσα πήραν λεφτά (από «Αυγή» και «Εποχή» μέχρι «ΕφΣυν» και «Δρόμος»), αλλά έκοψαν τα Μέσα του Βαξεβάνη. Επειδή, λέει, δημοσιεύουν fake news! Ενώ το «Πρώτο Θέμα», το σάιτ που στο άρπα-κόλλα έστησε ο Φουρθιώτης και κάτι απίθανα θρησκευτικά σάιτ, που διέδιδαν ότι «δεν μαρτυρείται μετάδοση νόσου από τη Θεία Κοινωνία» και ζητούσαν «να ανοίξουν οι ναοί» είναι υποδείγματα αναζήτησης και διάδοσης της αλήθειας! Από μια άποψη, ο αποκλεισμός του Βαξεβάνη ήταν βλακεία του Πέτσα (ή μήπως και του Κούλη;), καθώς του έδωσαν το δικαίωμα να τους καταγγέλλει δικαιολογημένα.
Τη δουλειά της διανομής την έδωσαν με απευθείας ανάθεση σε μια εταιρία με το όνομα Initiative Media, η οποία πήρε εξακόσια χιλιάρικα! Πήρε τόσα λεφτά για να μοιράσει λεφτά όχι μόνο σε απίθανα αλλά και σε ανύπαρκτα σάιτ; Γύρισαν πίσω αυτά τα λεφτά; Και τι έγιναν; Μήπως στήθηκαν σάιτ για να δικαιολογηθεί ξέπλυμα χρήματος; Γιατί, εν πάση περιπτώσει, δε δίνουν στη δημοσιότητα τη λίστα με τα λεφτά που πήρε το κάθε Μέσο; Μήπως γιατί -εκτός των άλλων- φοβούνται ότι θα έχουν πρόβλημα και με τους «δικούς τους», καθώς κάποιοι θα δουν ότι τους «έριξαν» έναντι άλλων;
Γκρινιάζουν για το μερίδιο
Για ποιο λόγο γκρινιάζουν τα συριζομέσα; Γιατί από το πακέτο των 20 εκατ. ευρώ πήραν «κάτι ψίχουλα», όπως έγραψε συντάκτης της ΕφΣυν, ενώ πήραν λεφτά «κάτι απίθανα sites που φτιάχτηκαν ειδικά για την περίσταση». Επομένως, ο καυγάς δεν είναι επί της αρχής, αλλά… για το πάπλωμα. Δέχτηκαν να πάρουν λεφτά για μια καμπάνια που ήταν υποχρέωσή τους να προωθήσουν δωρεάν (αυτοί δεν μιλούσαν για «πόλεμο», για «εθνικό θέμα» και άλλα τέτοια ηχηρά;), δέχτηκαν να τα πάρουν μέσω εταιρίας νταβατζή («ανάδοχος που διέθετε τις ειδικές γνώσεις, την εμπειρία και το εξειδικευμένο προσωπικό να το υλοποιήσει έγκαιρα και αποτελεσματικά, αξιοποιώντας τα διαθέσιμα εργαλεία και την απαιτούμενη τεχνογνωσία ως προς την απήχηση των Μέσων Ενημέρωσης στο ευρύ κοινό, όπως αυτή εκφράζεται με όρους τηλεθέασης ή ακροαματικότητας ή κυκλοφορίας ή επισκεψιμότητας, αλλά και την απήχηση σε συγκεκριμένες κατηγορίες κοινού», λέει ο Πέτσας) και τώρα διαμαρτύρονται θεωρώντας ότι τους έριξε η κυβέρνηση.
Κάτι τέτοια ριξίματα, όμως, είναι… κανονικότητα για κάθε κυβέρνηση. Αν θέλουν, λοιπόν, ας τα βγάλουν όλα στη φόρα. Και πώς ακριβώς μοίρασε τα 20 εκατ. η κυβέρνηση Κούλη και πώς μοίραζε την κρατική διαφήμιση η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.