♦ Δεν ξέρουμε πόσο αυθόρμητη είναι η πρωτοβουλία που μέσω των «τοίχων» του facebook καλεί την επόμενη Τετάρτη σε συγκέντρωση με αντικυβερνητικό περιεχόμενο στο Σύνταγμα. Το «ούτε χρώματα-ούτε κόμματα-ούτε συνδικάτα-πολίτες μόνο» έχει ξαναπαίξει, την περίοδο των «αγανακτισμένων», το καλοκαίρι του 2011. Και ξέρουμε πολύ καλά ότι -ανεξάρτητα από την πολιτική αφέλεια που σίγουρα χαρακτήριζε κάποιους- εκείνοι που έκαναν κουμάντο και χρώματα είχαν, και σε κόμματα ανήκαν, και σε συνδικάτα. Απλά, έβαλαν τις κομματικές ταυτότητες στην κωλότσεπη και παρίσταναν τους ακομμάτιστους. Και βέβαια, ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε μεγάλη πολιτική αποθεματοποίηση εκείνη την περίοδο. Ηταν ο μεγάλος κερδισμένος. Κέρδη έβγαλε και ο Καμμένος, ακόμα και οι νεοναζί, που παρίσταναν τους «αγνούς πατριώτες» στην πάνω πλατεία. Ηρθε η ώρα να πληρώσει η ΝΔ τον ΣΥΡΙΖΑ με το ίδιο νόμισμα; Δεν μπορούμε να το πούμε. Αλλωστε, οι δεξιοί δε φημίζονται για την ικανότητά τους να σπεκουλάρουν με τέτοιου τύπου εκδηλώσεις. Ο,τι και να γίνει στις 15 Ιούνη, πάντως, είτε συμμετάσχουν λίγοι είτε πολλοί στο… «χωρίς χρώματα, κόμματα και συνδικάτα» συλλαλητήριο, για τον ΣΥΡΙΖΑ και το συνεταιράκι του, τους ΑΝΕΛ, είναι ένα ακόμη σημάδι της πλήρους απομόνωσής τους από το λαό. Πριν από ένα χρόνο, βούλιαζε το Σύνταγμα από δεκάδες χιλιάδες ανθρώπων, που πίστεψαν ότι με το Οχι στο δημοψήφισμα η συγκυβέρνηση των Τσιπροκαμμένων αντιστέκεται στους ιμπεριαλιστές δανειστές και αντιπαλεύει τα Μνημόνια. Τώρα, το μόνο κάλεσμα που γίνεται έχει τίτλο «παραιτηθείτε».
♦ Για την εταιρία που έφτιαξε το σποτάκι είναι το ίδιο είτε γυρίζει τσόντα, είτε διαφημιστικό για αντηλιακό, είτε σποτάκι για την προβολή της εθελοντικής αιμοδοσίας. Αυτό ξέρουν, αυτό φτιάχνουν: γυναίκες-Μπάρμπι με αποκαλυπτικά ντεκολτέ που κοιτάζουν ξελιγωμένες κάποιον «δυναμικό άντρα». Αυτό είναι το στερεότυπο της αστικής διαφήμισης, αυτό το στερεότυπο ξεπηδά από κάθε πόρο της κοινωνίας μας, οι διαφημιστές δε διανοήθηκαν να χρησιμοποιήσουν κάτι άλλο στο σποτάκι που τους παρήγγειλαν. Ούτε μπορούσαν αυτά τα ανθρωποειδή της διαφήμισης να διανοηθούν πόσο προσέβαλαν τις νοσηλεύτριες που εργάζονται στις πιο αντίξοες συνθήκες (μέρα και νύχτα, Σαββατοκύριακα και αργίες), προσπαθώντας να φέρουν σε πέρας την τόσο σημαντική δουλειά τους. Αν υπάρχει ένα θέμα (τεράστιο μάλιστα), αυτό έχει να κάνει με την κρατική υπηρεσία που παρήγγειλε το σποτάκι (Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας), με την επιλογή της εταιρίας παραγωγής, με την έγκριση του σενάριου και με την παραλαβή του τελικού «προϊόντος». Κι επειδή αυτές οι δουλειές δε γίνονται τζάμπα, θα θέλαμε να ξέρουμε όλες τις λεπτομέρειες. Πώς έγινε η ανάθεση, από ποιους και πότε, πόσο κόστισε το «έργο τέχνης», ποιοι το παρέλαβαν, ποια η εταιρία παραγωγής κτλ. Εμείς να σημειώσουμε ότι πρόεδρος του ΔΣ του ΕΚΕΑ είναι γυναίκα: η αιματολόγος Χάρις Ματσούκα, διευθύντρια στο «Αλεξάνδρα» και υπεύθυνη του Κοινωνικού Ιατρείου-Φαρμακείου Αθήνας, που τοποθετήθηκε σ' αυτό το πόστο από τη συγκυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Αυτό το σκάνδαλο είναι όλο δικό τους, καθώς φαίνεται.