Είδαν τον Σκρέκα οι καπιταλιστές και χέστηκαν πάνω τους από το φόβο! Ρε, αυτός είναι κομμουνιστής, αναφώνησαν. Και μετά έσκασαν στα γέλια.
Εμφανίστηκε, λοιπόν, σήμερα ο Σκρέκας, περιστοιχιζόμενος από το επιτελείο του και ανακοίνωσε «τέσσερα νέα μέτρα για την προστασία των καταναλωτών». Θα τα δούμε ένα προς ένα αυτά τα «νέα» μέτρα, αλλά πρώτα πρέπει να σημειώσουμε πως αισθανθήκαμε δέος όταν διαβάσαμε τον τίτλο του Δελτίου Τύπου: «Κ. Σκρέκας: “Οποιος παρανομήσει, θα το πληρώσει ακριβά“»!
Προτού ανακοινώσει τα «νέα» μέτρα, ο Σκρέκας έκανε μια παραληρηματική τοποθέτηση που θα τη ζήλευε η Πυθία (όλες οι εμφάσεις στα αποσπάσματα που ακολουθούν είναι στο Δελτίο Τύπου του υπουργείου Ανάπτυξης).
Είπε ότι «οι πληθωριστικές πιέσεις παραμένουν επίμονες σε συγκεκριμένες κατηγορίες αγαθών και κυρίως στα τρόφιμα» και λίγο μετά είπε ότι «η κυβέρνησή μας έχει εφαρμόσει μια σειρά από μέτρα όπως το καλάθι του νοικοκυριού και το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων τα οποία εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται ότι έχουν αποδώσει, μέτρα τα οποία πρώτη η Ελλάδα έχει εφαρμόσει σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης». Ετσι, «και στον πληθωρισμό τροφίμων, καταγράφεται ήπια αλλά σταθερή αποκλιμάκωση»!
Είπε ότι «η ελληνική οικογένεια δυσκολεύεται υπό το βάρος των ανατιμήσεων» και «για αυτό το λόγο προχωρούμε σε ενίσχυση των μέτρων που έχει λάβει η κυβέρνηση από την προηγούμενη περίοδο». Αμα είναι έτσι, τότε γιατί χαρακτηρίζει «νέα» τα μέτρα;
Δεν παρέλειψε να καμαρώσει για το ότι «και στη Θεσσαλία, η οποία επλήγη από την πρωτοφανή θεομηνία, προχωρήσαμε αμέσως σε 4 συγκεκριμένα μέτρα για την προστασία των καταναλωτών». Ποια ήταν αυτά;
«1. Επιβάλαμε ανώτατη τιμή πώλησης στο εμφιαλωμένο νερό». Δεν είπε, βέβαια, ότι οι τιμές που όρισαν ως πλαφόν είναι ανώτερες από τις τιμές που πουλάνε το νερό τα σούπερ μάρκετ!
«2. “Κλειδώσαμε“ το πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους σε όλα τα αναγκαία για τη διατροφή και την αξιοπρεπή διαβίωση του καταναλωτή προιόντα». Δεν εξήγησε ότι δεν πρόκειται για πλαφόν στις τιμές, αλλά για πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, που επιτρέπει στους καπιταλιστές του εμπόριου να αυξάνουν τις τιμές και να βγάζουν μεγαλύτερο κέρδος με το ίδιο περιθώριο κέρδους.
«3. Επικοινωνήσαμε με αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τους ζητήσαμε να προχωρήσουν σε οριζόντια μείωση τιμών στη Θεσσαλία»! Ολα επαφίενται στην καλή θέληση και στη… φιλανθρωπική διάθεση των καπιταλιστών. Αμα θέλουν… Συνήθως θέλουν όταν προσπαθούν να τραβήξουν πελατεία. Γιατί το περιθώριο κέρδους με το οποίο δουλεύουν είναι τεράστιο και έχουν την άνεση να κάνουν παιχνίδι με διαφημιστικές μικρομειώσεις τιμών για κάποιο χρονικό διάστημα.
«4. Αποστείλαμε αμέσως κλιμάκια ελεγκτών της ΔΙΜΕΑ και ήδη έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις, οι οποίες κυρίως σχετίζονται με τη διατίμηση στο νερό και την πώληση απομιμιτικών προϊόντων, ενώ μόνο την τελευταία εβδομάδα έχουν επιβληθεί πρόστιμα πάνω από 110.000 ευρώ». Μιλάμε τους… τσάκισαν στα πρόστιμα. Δεν μας είπε, όμως, ποιοι έκαναν αισχροκέρδεια με το νερό; Κάτι ψιλικατζήδες του μαυραγοριτισμού. Δεν μας είπε, επίσης, πόσα πρόστιμα αφορούσαν τους μαυραγορίτες του νερού και πόσα πρόστιμα αφορούσαν τα απομιμητικά προϊόντα (τις «μαϊμούδες» δηλαδή). Γιατί οι «μαϊμούδες» δεν έχουν σχέση με την ειδική κατάσταση που δημιούργησαν οι πλημμύρες. Και είμαστε σίγουροι ότι τα πρόστιμα αφορούσαν κυρίως «μαϊμούδες» (το απαιτούν οι εισαγωγείς των λεγόμενων επώνυμων ρούχων, παπουτσιών και αξεσουάρ) και ελάχιστα τον μαυραγοριτισμό στο νερό.
Ας πάμε και στα τέσσερα «νέα» μέτρα, με τα οποία ο Σκρέκας παριστάνει τον εξυπνάκια, νομίζοντας ότι οι υπόλοιποι είμαστε ηλίθιοι.
- «Μέτρο 1ο: Εξασφαλίζουμε μόνιμη μείωση τιμής στο ράφι με ειδική σήμανση. Με ειδική πινακίδα αναδεικνύουμε στο ράφι των σούπερ μάρκετ τα προϊόντα, στα οποία οι προμηθευτές θα προχωρούν σε μείωση κατά τουλάχιστον 5% στην τιμή, για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον 6 μηνών. Η μείωση τιμής θα είναι πάνω και πέρα των όποιων ειδικών προωθητικών προσφορών κάνουν ήδη. Ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της μείωσης θα λαμβάνεται η τιμή ραφιού πριν της 20/9/23 όπου ανακοινώνονται τα μέτρα».
Μέχρι τώρα είχαμε το καλάθι-αμελέτητα καπαμά του Γεωργιάδη, τώρα έχουμε το καλάθι-αμελέτητα καπαμά του Σκρέκα. Αμα θέλουν, το κάνουν οι καπιταλιστές. Οι οποίοι θα διαλέξουν μερικά στοκαρισμένα εμπορεύματα που θέλουν να τα «σπρώξουν» για να μην τους μείνουν και το υπουργείο Ανάπτυξης θα αναλάβει να τους κάνει τζάμπα διαφήμιση. Θα δούμε και τις λεπτομέρειες όταν νομοθετηθεί το κόλπο.
- «Μέτρο 2ο: Ελέγχουμε αυστηρά τους προμηθευτές, όπως και όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Από την ψήφιση της αντίστοιχης διάταξης τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000 ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους και τις μεταβολές αυτών, προκειμένου να εντοπίζονται αμέσως τα προϊόντα στα οποία προωθούνται αυξήσεις και να διενεργούνται άμεσοι και εστιασμένοι έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ για πιθανή παραβίαση του νόμου για την αισχροκέρδεια».
Καλά, δεν υποτίθεται ότι τους ελέγχουν και τώρα για αισχροκέρδεια; Τι το καινούργιο προστίθεται; Οτι τα μεγάλα σούπερ μάρκετ θα στέλνουν τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους, για να βλέπουν οι υπηρεσίες του Σκρέκα αν οι αυξήσεις είναι δικαιολογημένες; Πέραν του ότι κανένας ουσιαστικός έλεγχος δε θα γίνεται (εκτός των άλλων και γιατί οι υπηρεσίες είναι υποστελεχωμένες: η περιβόητη ΔΙΜΕΑ, που για λόγους προπαγάνδας έστησε ο Γεωργιάδης, έχει περίπου 80 ελεγκτές για σχεδόν 1.000.000 επιχειρήσεις λιανικού εμπόριου!), οι «σωστοί» καπιταλιστές ξέρουν να αιτιολογούν τις αυξήσεις στα εμπορεύματα (ως πρώην μάνατζερ-καπιταλιστής ο Σκρέκας ξέρει πως γίνεται η τεχνητή υπερτιμολόγηση στοιχείων κόστους).
- «Μέτρο 3ο: Διαφάνεια στις τιμές για τα οπωροκηπευτικά. Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000 υποχρεούνται να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τις τιμές λιανικής στα βασικότερα φρούτα και λαχανικά. Οι τιμές θα αναρτώνται στον ιστότοπο e-katanalotis και θα δημοσιοποιούνται από το Υπουργείο Ανάπτυξης για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις επικρατούσες τιμές στα οπωροκηπευτικά. Στόχος μας είναι η τόνωση του ανταγωνισμού -και η ενίσχυση της διαφάνειας στις τιμές των οπωροκηπευτικών».
Εδώ είναι ν’ αρχίσεις τις μπάτσες. Επειδή θ’ ανεβάζουν στο e-katanalotis τις τιμές στα ζαρζαβατικά, θα ενισχυθεί ο ανταγωνισμός! Αμα είναι έτσι, γιατί δεν ενισχύθηκε ο ανταγωνισμός με το καλάθι-καπαμά του Γεωργιάδη, που οι τιμές του δημοσιεύονταν κάθε εβδομάδα στο e-katanalotis; Γιατί δεν έπεσαν οι τιμές, αλλά συνέχισαν ν’ ανεβαίνουν και να έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ η ντομάτα και το 1,30 το ξερό κρεμμύδι;
- «Μέτρο 4ο: Αποφασιστική ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών – ο καταναλωτής σύμμαχος στη μάχη κατά της ακρίβειας. Ενδυναμώνουμε τον καταναλωτή και τον καθιστούμε σύμμαχό μας στη μάχη κατά της ακρίβειας. Αναβαθμίζουμε το σύστημα υποβολής και διαχείρισης καταγγελιών όσον αφορά τόσο την τηλεφωνική γραμμή 1520 όσο και τον ειδικό ιστότοπο για τις καταγγελίες. Σχεδιάζουμε και ενεργοποιούμε ειδική εφαρμογή (app) για την υποβολή καταγγελιών και μέσω κινητού τηλεφώνου».
Αυτό είναι. Αυτό έλειπε και το βρήκε ο Σκρέκας. Τον έσκισε τον τηλεμαϊντανό Μπουμπούκο που δεν το σκέφτηκε: ένα app στο κινητό, με το οποίο η γιαγιά Μαρία θα καταγγέλλει ότι ο Μήτσος ο μανάβης πήγε τις μελιτζάνες, φλάσκες και τσακώνικες, 2,20 το κιλό και δεν «βγαίνει» (η γιαγιά Μαρία) ν’ αγοράσει ό,τι χρειάζεται για το μπριάμ. Ο Μήτσος ο μανάβης, βέβαια, σε ενδεχόμενο έλεγχο (λέμε τώρα) θα δείξει το τιμολόγιο που αγόρασε σε ψηλότερη τιμή από τον χοντρέμπορο του Ρέντη και θα είναι απόλυτα νόμνιμος, αλλά η γιαγιά Μαρία θα έχει γίνει εξπέρ στο smartphone και στα apps.
Ακόμα και τα παπαγαλάκια του φιλοκυβερνητικού τύπου δεν έδωσαν ιδιαίτερη έκταση στη σημερινή συνέντευξη Τύπου του Σκρέκα. Παραήταν χοντρό το δούλεμα και κρατώντας «χαμηλά» το θέμα υπηρεσία πρόσφεραν στην κυβέρνηση Μητσοτάκη.