Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Για την ταμπακιέρα… μούγκα στη στρούγκα της Περιφέρειας Θεσσαλίας
  • Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund
  • Οταν φεύγουν τα πηλήκια από τα κεφάλια των σιωναζιστών στρατηγών
  • Ο θρίαμβος του Κριστιάν Λουμπουτέν
  • Πολεμάμε και τραγουδάμε: Δυο νέα τραγούδια από την Παλαιστινιακή Αντίσταση
  • Γιατί λυσσάει ο σιωναζιστικός όχλος;
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Η Ενωση Ελλήνων Χημικών αποκαθηλώνει τα πολυδιαφημισμένα νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών
Παιδεία

Η Ενωση Ελλήνων Χημικών αποκαθηλώνει τα πολυδιαφημισμένα νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr15 Μαρ 2022, 17:44

Με πολλά ταρατατζούμ, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πρόσφατα τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, τα οποία, λέει, αναμορφώθηκαν μετά από 20 χρόνια. Η μελέτη της Ενωσης των Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) πάνω στα αναλυτικά προγράμματα που αφορούν το γνωστικό αντικείμενο-μάθημα της Χημείας κάνει σκόνη τις διθυραμβικές ανακοινώσεις της Κεραμέως και αποκαθηλώνει και αυτό το νέο «επίτευγμα» του ΙΕΠ-υπουργείου Παιδείας.

Ανεξάρτητα από τη συντεχνιακή λογική που διέπει τέτοιου είδους επιστημονικές ενώσεις και από απόψεις π.χ. ότι τα μαθήματα πρέπει να εξετάζονται για να έχουν το ενδιαφέρον των μαθητών, που είναι αποτέλεσμα αποδοχής γενικότερα του αστικού σχολείου, η τεχνική μελέτη της ΕΕΧ πάνω στο Αναλυτικό Πρόγραμμα για το μάθημα της Χημείας είναι αποκαλυπτική.

Στη μελέτη της, η ΕΕΧ αναφέρει εισαγωγικά ότι «δυστυχώς, για άλλη μια φορά το ΙΕΠ, αλλά και το Υπουργείο Παιδείας, απέκλεισαν την εκπροσώπηση της ΕΕΧ στις Επιτροπές των ΑΠΣΧ και δεν ζήτησαν καν να γνωμοδοτήσει ως η αρμόδια Επιστημονική Ενωση πριν να ανακοινωθούν τα ΑΠ, ώστε να αποφευχθεί η επένδυση σε αναποτελεσματικές προτάσεις οι οποίες δεν έχουν επαφή με την σχολική πραγματικότητα, δεν αναβαθμίζουν και δεν εκσυγχρονίζουν την εκπαίδευση και περιορίζονται κυρίως σε εντυπωσιακούς τίτλους».

Σημειώνει επίσης τα εξής: «Μετά από δύο χρόνια ενοποιημένης μελέτης του Φυσικού κόσμου στο Δημοτικό, η επαφή με την Χημεία διακόπτεται βίαια στην Α Γυμνασίου, στην οποία η Χημεία είναι το μοναδικό αντικείμενο από τις Φυσικές Επιστήμες το οποίο δεν διδάσκεται. Στην Β και στην Γ Γυμνασίου, η Χημεία αποτελεί μονόωρο μάθημα με αποτέλεσμα την ελλιπέστατη διδασκαλία της και την εν πράξει αναίρεση του εργαστηριακού χαρακτήρα του μαθήματος. Οι συνέπειες είναι ανυπολόγιστες για τον μελλοντικό πολίτη, ο οποίος δεν έχει καλλιεργήσει τα εργαλεία για την αντίληψη του Φυσικού Κόσμου και την ανάπτυξη κριτικής σκέψης…».

Η μη ολιστική προσέγγιση της γνώσης, η αποσπασματικότητα στον τρόπο παρουσίασης, η ασυνέχεια στις γνώσεις μεταξύ των τάξεων και των βαθμίδων εκπαίδευσης, ο βομβαρδισμός πληροφοριών πολλές φορές ασύνδετων, οι αλληλοεπικαλύψεις, η αποστεωμένη διδασκαλία, η μη σύνδεση με το πείραμα (ειδικά στις φυσικές επιστήμες), η ανυπαρξία ή τα ελλιπέστατα εργαστήρια, η έμφαση στην παπαγαλία και την εξετασιοκεντρική προσέγγιση, κ.λπ. είναι γνωστές παθογένειες του αστικού εκπαιδευτικού συστήματος που, μαζί με τις αντιδραστικές θεωρίες-ιδεοληψίες της αστικής τάξης, στόχο έχουν τη διαμόρφωση προσωπικοτήτων χωρίς ολόπλευρη μόρφωση, ανθρώπων-μερικών εργαλείων, εξαρτημάτων του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής.

Δεν αποτελεί έκπληξη, λοιπόν, η επισήμανση της ΕΕΧ ότι δεν υπάρχει ενοποίηση της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών (Φυσική- Χημεία- Βιολογία) στο Γυμνάσιο, την οποία και προτείνει.

Προτείνει επίσης την «αύξηση των ωρών διδασκαλίας από 1 σε 2 σε κάθε τάξη, ώστε η διδασκαλία της Χημείας να είναι εφικτή και αποτελεσματική ως προς τους στόχους που έχουν τεθεί» (σ.σ. σε αντίθεση με τα γνωστικά αντικείμενα των θετικών επιστημών, που παίζουν σημαντικό ρόλο στην υλιστική προσέγγιση του κόσμου και την κριτική σκέψη, η ορθόδοξη κατήχηση μέσα από το μάθημα των Θρησκευτικών επιβάλλεται σε όλες τις τάξεις μέχρι και τη Γ΄Λυκείου).

Ειδικά για το προτεινόμενο ΑΠΣΧ 2020-2022, η ΕΕΧ σημειώνει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

  • «Δεν φέρει καμία αλλαγή φιλοσοφίας στην προσέγγιση της ύλης και οπωσδήποτε δεν χαρακτηρίζεται από καινοτομία» (εμφανίζονται ως καινοτομίες η εισαγωγή εννοιών που ήδη υπάρχουν στο ΑΠΣΧ του 1998 ή του 2014 και σε κάποιες περιπτώσεις στο ΑΠΣΧ του 1983).
  • «Είναι άτολμο, καθώς ακόμη και η αναδιάταξη των αντικειμένων δεν ακολουθεί την λογική σειρά της συνέχειας από την Β Λυκείου».
  • «Συσσωρεύει αντικείμενα που δεν εξυπηρετούν τον στόχο της συγκρότησης χημικής σκέψης ούτε στην Γενική Παιδεία, ούτε στην Κατεύθυνση και κυρίως δεν υπάρχουν στην διεθνή σχολική βιβλιογραφία».
  • «Χαρακτηρίζονται από ανούσιο βερμπαλισμό. Περιγράφεται μία φιλόδοξη ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΚΟΠΟΘΕΣΙΑ σε επίπεδο γνώσεων, ικανοτήτων, δεξιοτήτων και αξιών και τελικά στάσεων και συμπεριφορών προς την κοινωνία, αλλά τα ΑΠΣΧ, ιδίως του Λυκείου, πολύ μικρή σχέση έχουν με τους σκοπούς του προγράμματος».
  • «Γίνεται συχνή αναφορά από τους συντάκτες τόσο στην ‘’διερευνητική’’ όσο και στην ‘’συνεργατική μέθοδο’’, οι οποίες είναι εξαιρετικά χρονοβόρες, (σ.σ. απαιτούν εργαστήρια, πειραματικές μεθόδους, αναλυτικοσυνθετική σκέψη και μέθοδο, μη ανταγωνιστικές σχέσεις μεταξύ των μαθητών για βαθμοθηρία και διακρίσεις, κ.λπ. θα συμπληρώναμε εμείς)… Για να εφαρμοστούν αυτές οι μέθοδοι διδασκαλίας θα πρέπει να γίνει δραστική μείωση της ύλης, ώστε να εξετάζεται σε βάθος με στόχο την βαθιά κατανόηση από τους μαθητές, γεγονός που είναι ασύμβατο με τα συγκεκριμένα ΑΠΣΧ τα οποία χαρακτηρίζονται από υπερβολικά μεγάλο αριθμό εξεταζόμενων θεμάτων».

Για το Γυμνάσιο

  1. «Τα προβλεπόμενα στα ΑΠΣΧ είναι αδύνατον να διδαχθούν, όχι με τις προτεινόμενες μεθόδους, οι οποίες είναι εξαιρετικά χρονοβόρες, αλλά ούτε καν ως τίτλοι μαθημάτων. Ενδεικτικά στο κεφάλαιο 2 της Β Γυμνασίου με τίτλο: ‘’Το εργαστήριο της Χημείας’’ προβλέπεται η υλοποίηση 11 στόχων σε 2 διδακτικές ώρες. Απαιτείται η άμεση περικοπή και η αναδιάταξη αντικειμένων, ώστε να διδαχθούν τουλάχιστον οι απολύτως αναγκαίες έννοιες, όπως τα ‘’ΟΞΕΑ -ΒΑΣΕΙΣ -ΑΛΑΤΑ’’, τα οποία, εκτός της θεμελιώδους σημασίας τους, θεωρούνται γνωστά στην Α Λυκείου. 
  2. Απαιτείται η αναδιατύπωση πολλών στόχων οι οποίοι είναι είτε ασαφείς είτε δεν μπορούν να υλοποιηθούν.

Για το Λύκειο

Ως γενική παρατήρηση αναφέρεται: «Τα ΑΠΣΧ συνοδεύονται από ένα πολύ πλούσιο υποστηρικτικό για τον διδάσκοντα υλικό, στο οποίο οι περισσότερες εργαστηριακές προσεγγίσεις έχουν εξαιρετικά χρονοβόρες διαδικασίες και δεν είναι υλοποιήσιμες στην σχολική τάξη, πολύ δε περισσότερο στο χρόνο που προβλέπεται…».

Στη συνέχεια περιγράφονται αναλυτικά πλήθος από αδυναμίες, αστοχίες, λάθη στα κεφάλαια και στις έννοιες για κάθε τάξη του Λυκείου. Π.χ.:

  • Στην Α΄Λυκείου παρατηρούνται: «Σημαντικές απώλειες σε εισαγωγικές γνώσεις», «Διασπάται η συνοχή της μελέτης της έννοιας του mole και των υπολογισμών με την μεταφορά της μελέτης του Vm (μολαρικού όγκου) στην Β Λυκείου», «Εντυπωσιακές διατυπώσεις κενές περιεχομένου ή με λανθασμένο περιεχόμενο (η μεθοδολογία της χημείας ταυτίζεται με το εργαστήριο -εκτιμούν αν έχει πραγματοποιηθεί πλήρης εξουδετέρωση με την χρήση κατάλληλου μέσου!!! – διερευνούν και προτείνουν λύσεις σε προβλήματα ρύπανσης … !!!)», «Εισάγεται επιπλέον η μελέτη του μεταλλικού δεσμού (Γ Λυκείου – ΔΕΣΜΕΣ 1983) και των διαμοριακών δυνάμεων, για τις οποίες δεν υπάρχει γνωστική υποδομή και ακόμη και στα βιβλία της Γενικής Χημείας διδάσκονται μετά τη διδασκαλία της θεωρίας VSEPR, καθώς απαιτείται πολύ καλή γνώση και κατανόηση του ομοιοπολικού δεσμού», «Αναφέρονται οι έννοιες διάστασης και ιοντισμού, ιόντος οξωνίου, χωρίς αναφορά στο μοντέλο που θα διδαχθούν οι μαθητές ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΘΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΞΕΑ, ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΑΤΑ, καθώς το αντίστοιχο κεφάλαιο στην Γ Γυμνασίου είναι τελευταίο και επομένως αδύνατον να διδαχθεί»  κ.ά.
  • Στη Β΄Λυκείου η γενική παρατήρηση είναι ότι «Το προτεινόμενο ΑΠΣ δεν έχει κανένα χαρακτήρα. Δεν μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές που θα ακολουθήσουν την θετική κατεύθυνση και οπωσδήποτε δεν είναι μάθημα Γενικής Παιδείας με μαθητοκεντρικό προσανατολισμό».

Στη συνέχεια αναφέρονται, μεταξύ άλλων τα εξής: «Θετικές προσθήκες στο πλαίσιο της Γενικής Παιδείας οι Πηγές ενέργειας, Πράσινη Χημεία και η Κυκλική οικονομία, όπως ΚΑΙ ΟΙ σύγχρονες εφαρμογές, οι οποίες δυστυχώς δεν θα διδαχθούν γιατί δεν επαρκεί ο χρόνος». «Η προτεινόμενη ύλη είναι αυξημένη κατά 30-40% σε σχέση με την σημερινή, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι το πρόγραμμα δεν είναι ρεαλιστικό για ένα ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, Β ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ όπως το έχει χαρακτηρίσει το Υπουργείο». «Η πολυδιάσπαση της ονοματολογίας και της ισομέρειας κατά ομόλογη σειρά, αφενός αυξάνει πολύ τον χρόνο που απαιτείται για την διδασκαλία της και αφετέρου δημιουργεί πρωθύστερα, αλλά και δεν διευκολύνει τον σχηματισμό μιας ενιαίας γνωστικής δομής,…», κ.ά.

  • Για τη Γ΄Λυκείου σημαντικές γενικές παρατηρήσεις είναι π.χ. οι ακόλουθες:
  1. Το πρόγραμμα που έχει εγκριθεί αποτελεί ένα κακό συνδυασμό του προγράμματος του IB (σ.σ. το International Baccalaureate είναι πρόγραμμα που διδάσκεται σε κάποια ιδιωτικά σχολεία, συνδέεται απευθείας με Πανεπιστήμια του εξωτερικού και το απολυτήριο Λυκείου που χορηγείται δεν θεωρείται εισιτήριο για τη συμμετοχή στις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στα ελληνικά δημόσια ΑΕΙ) και του Edexcel GCE με δύο βασικά προβλήματα: 
  • Η Χημεία στα 2 αυτά προγράμματα γίνεται σε 2 χρόνια για 180 ώρες κάθε χρόνο και προϋποθέτει άρτια οργανωμένα εργαστήρια, ενώ στο Ελληνικό πρόγραμμα προβλέπονται 150 ώρες για έναν χρόνο. 
  • Και τα δύο προγράμματα δεν έχουν τους στόχους που περιγράφονται στο ΑΠΣΧ 21. 
  1. Το προτεινόμενο πρόγραμμα σπουδών, όπως άλλωστε είναι εμφανές από την σύγκριση με το διδασκόμενο την σχολική χρονιά 21-22, δεν σηματοδοτεί αλλαγή φιλοσοφίας και σε καμία περίπτωση δεν είναι καινοτόμο. Καινοτομία δεν είναι ούτε η αναδιάταξη της ύλης, ούτε η συσσώρευση γνωστικών αντικειμένων που δεν εξυπηρετούν την συγκρότηση του ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΥ γνωστικού πλαισίου για την Χημεία, το οποίο θα επιτρέψει στον υποψήφιο ΘΕΤΙΚΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ να εμβαθύνει σε έννοιες και τεχνικές στις σπουδές του. Υπό αυτό το πρίσμα η εκτενής ενασχόληση με τα φάσματα δεν είναι χρήσιμη ως βασική γνώση στον μελλοντικό μηχανικό ή γιατρό και οπωσδήποτε δεν είναι πιο χρήσιμη από την κατανόηση του φαινομένου της ώσμωσης, το οποίο εξηγεί βασικές λειτουργίες των κυττάρων, της πρότυπης ενθαλπίας καύσης και εξουδετέρωσης, που έχουν αφαιρεθεί. 
  2. Οι συντάκτες εισάγουν νέα λανθασμένη ορολογία: Ποιοτική ανίχνευση, ουδέτερο pH, ποιοτική εύρεση pH κ.ά. 
  3. Στο ήδη υπερφορτωμένο πρόγραμμα της Γ Λυκείου αφαιρούνται συνολικά 9 ώρες οι οποίες αφορούν στο φαινόμενο της ώσμωσης, το οποίο εξηγεί βασικές λειτουργίες των κυττάρων, στην πρότυπη ενθαλπίας καύσης και εξουδετέρωσης, και προστίθενται 9 ώρες ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠΙΑΣ. Στις ώρες αυτές πρέπει να διδαχθούν όλα τα είδη φασματοσκοπίας, (εκτός του NMR!), πράγμα αδύνατον, διότι η κατανόηση της φασματοσκοπίας απαιτεί πολύ σοβαρό θεωρητικό υπόβαθρο…
Εκτύπωση 🖨
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΒερσαλλίες ήθελε ο κώλος τους
Επόμενο άρθρο 51 νεκροί – 53 νέες διασωληνώσεις

Σχετικά Αρθρα

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

Εργατικά 1 Ιούλ 2025, 21:50

Χιλιάδες υποψήφιους θα αποκεφαλίσει και φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Συνειδητός «κόφτης» της τάσης για πανεπιστημιακή εκπαίδευση οι Πανελλαδικές

Παιδεία 29 Ιούν 2025, 07:37

Απόλυτη ευθυγράμμιση με την κυβέρνηση Μητσοτάκη: Βγάζουν ξανά σε Δυνητική Αργία τη Χρύσα Χοτζόγλου

Απόφαση-πρόκληση του Α3 Τμήματος Ακυρωτικής Διαδικασίας του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά

Εργατικά 28 Ιούν 2025, 07:32

Εθνικό Απολυτήριο: Η εκτίναξη των ταξικών φραγμών

Παιδεία 23 Ιούν 2025, 12:35

Να καλύψει η ΟΛΜΕ τα έξοδα των ΕΛΜΕ για τις ομαδικές συλλογικές προσφυγές

Εργατικά 18 Ιούν 2025, 07:38

Πανεπιστημιακοί: Τα δικαστήρια πλυντήρια της ανομίας και κουρελιάσματος της δημοκρατίας

Παιδεία 17 Ιούν 2025, 21:41
Ροή Ειδήσεων
Αγροτικά

Για την ταμπακιέρα… μούγκα στη στρούγκα της Περιφέρειας Θεσσαλίας

Απάντηση του γενικού διευθυντή Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Περιφέρειας Θεσσαλίας σε δημοσίευμά μας

1 Ιούλ 2025, 22:11
Εργατικά

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

1 Ιούλ 2025, 21:50
Διεθνή

Οταν φεύγουν τα πηλήκια από τα κεφάλια των σιωναζιστών στρατηγών

Εντυπωσιακά βίντεο από τον ανταρτοπόλεμο της Παλαιστινιακής Αντίστασης

1 Ιούλ 2025, 20:12
Κόντρες

Ο θρίαμβος του Κριστιάν Λουμπουτέν

1 Ιούλ 2025, 13:41
Πολιτισμός

Πολεμάμε και τραγουδάμε: Δυο νέα τραγούδια από την Παλαιστινιακή Αντίσταση

1 Ιούλ 2025, 09:59
Διεθνή

Γιατί λυσσάει ο σιωναζιστικός όχλος;

1 Ιούλ 2025, 08:42
Διεθνή

Γάζα: To τελευταίο ρεπορτάζ

Θερίζουν τους δημοσιογράφους της Γάζας οι σιωναζιστές

1 Ιούλ 2025, 07:57
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Ιούλη

1 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Στις 25 Οκτώβρη το εφετείο για το νεοναζιστικό μόρφωμα των «Σπαρτιάτες» και τον Κασιδιάρη

Η καταδίκη τους πρέπει να θεωρείται βέβαιη

30 Ιούν 2025, 19:55
Πολιτική

Οι υγειονομικοί στα Νοσοκομεία Παίδων στο πλευρό του παλαιστινιακού λαού

30 Ιούν 2025, 19:16
Διεθνή

Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών: Το Ισραήλ επιβάλλει απαρτχάιντ

30 Ιούν 2025, 18:37
Πολιτική

Ο Τσίπρας φωνάζει «παρών» με γιαλαντζί μανούρα

30 Ιούν 2025, 18:28
Πολιτισμός

To Γκλάστονμπερι βάφτηκε στα χρώματα της Παλαιστίνης από Kneecap και Bob Vylan

Σπασμωδικές αντιδράσεις από βρετανική κυβέρνηση και BBC

30 Ιούν 2025, 14:02
Κόντρες

Φλωρίδη, έχεις καμιά εξήγηση;

30 Ιούν 2025, 09:39
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Ιούνη

30 Ιούν 2025, 00:01
Αθλητισμός

Μποϊκοτάζ στο σιωναζισμό

29 Ιούν 2025, 22:34
Αγροτικά

Ο περιφερειάρχης (και καθηγητής) Κουρέτας συμβάλλει στο φούντωμα της ευλογιάς των αιγοπροβάτων στη Θεσσαλία

Καταστροφική και παράνομη απόφαση για διακίνηση ζωοτροφών και εκτός των ζωνών προστασίας και επιτήρησης!

29 Ιούν 2025, 13:51
Πολιτική

Σφουγγοκωλάριοι και δουλάρες (part two)

29 Ιούν 2025, 10:06
Η παπάρα

Παίζοντας «μουσικές καρέκλες» με τα φασιστοειδή της ΝΔ

29 Ιούν 2025, 09:07
Παιδεία

Χιλιάδες υποψήφιους θα αποκεφαλίσει και φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Συνειδητός «κόφτης» της τάσης για πανεπιστημιακή εκπαίδευση οι Πανελλαδικές

29 Ιούν 2025, 07:37
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Ιούλη

Ημέρα συνεταιρισμών.

Γκάνα: Ημέρα δημοκρατίας (1960).

Καναδάς: Εθνική εορτή.

Σούριναμ: Ημέρα ελευθερίας – εργασίας.

Τουρκία: Ημέρα ναυτικού.

1876: Πεθαίνει ο Μιχαήλ Μπακούνιν.

1922: Περισσότεροι από 400.000 σιδηροδρομικοί απεργούν στις ΗΠΑ.

1944: Σύνοδος του Breton-Woods, συστήνονται το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και η Διεθνής Τράπεζα, το δολάριο αντικαθιστά τον χρυσό ως μέσο των διεθνών συναλλαγών.

1946: Τίθενται σε λειτουργία τα πρώτα έντεκα στρατοδικεία του εμφύλιου.

1978: Εμπρησμός επτά λεωφορείων στο αμαξοστάσιο Βοτανικού (ΕΛΑ).

1985: Βόμβα στο ξενοδοχείο «Απόλλων Παλλάς» στο Καβούρι, εντοπισμός πολλών κιλών εκρηκτικών έξω από την αμερικανική βάση της Νέας Μάκρης (ΕΛΑ).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Το μεταναστευτικό κατά την άποψή μου μπορεί να λυθεί με δύο τρόπους, οι οποίοι σιγά σιγά πρέπει να λέγονται ξεκάθαρα. Ο πρώτος τρόπος είναι η φύλαξη των συνόρων, να καταλάβουμε τι εννοούμε, φύλαξη των συνόρων δεν μπορεί να υφίσταται αν δεν υπάρχουν απώλειες, και για να γίνω κατανοητός, αν δεν υπάρχουν νεκροί. Η φύλαξη των συνόρων έχει νεκρούς. Πρώτο είναι αυτό. Και δεύτερο, όσοι πλέον μπουν εδώ, θα έχουν τη λογική των αντικινήτρων. Όταν βρίσκεσαι εδώ πέρα, όχι κοινωνική παροχή δεν θα έχεις, δεν θα μπορείς να φας, δεν θα μπορείς να πιείς, δεν θα μπορείς να πας στο νοσοκομείο, και θα λες στους άλλους στο Πακιστάν, εδώ πέρα περνάμε χειρότερα από ό,τι στο Πακιστάν. Αν δεν περνάνε χειρότερα, θα έρχονται. Πρέπει να περνάνε χειρότερα. Η ζωή τους, η κόλαση, να φαντάζει παράδεισος σ’ αυτά που θα ζουν εδώ πέρα.

Αθανάσιος (Θάνος) Πλεύρης

(To -κάθε άλλο παρά μακρινό- 2011 τα έλεγε αυτά ο υιός Πλεύρης, θέλοντας να εντυπωσιάσει σύναξη φασιστών. Ηταν τότε στο ΛΑΟΣ. Σε ένα χρόνο είχε περάσει στη ΝΔ του Σαμαρά. Στη δε ΝΔ του Μητσοτάκη έγινε υπουργός Υγείας και τώρα γίνεται υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, στη θέση του «ατυχήσαντα» τέως χουντόφρονα και τσεκουροφόρου φασίστα Βορίδη. Mηπως άλλαξε στο μεταξύ απόψεις; Μήπως έχει αποκηρύξει αυτές τις ανοιχτά φασιστικές απόψεις σαν «νεανικά αμαρτήματα»; Οχι βέβαια. Απλά δεν τις λέει με την ίδια ωμότητα που τις έλεγε σ’ εκείνη την παλιά σύναξη νεοφασιστών και νεοναζιστών. Ο Δεκέμβρης του 2023 είναι πολύ κοντά. Τότε, απ’ αφορμή τροπολογία της κυβέρνησης για τη χορήγηση άδειας διαμονής σε μετανάστες για λόγους εργασίας, ο Πλεύρης έλεγε σε τηλεοπτική του συνέντευξη: «Εγώ είμαι από τους ανθρώπους που θέλω και πιο σκληρή μεταναστευτική πολιτική και δεν το έχω κρύψει. Υπ’ αυτή την έννοια, θεωρώ ότι οποιαδήποτε έκπτωση γίνεται σε αυτή την πολιτική, έστω και για έκτακτες συνθήκες, έστω και για όρους που έχουν να κάνουν με συγκεκριμένο κόσμο, για συγκεκριμένη περίοδο… Ακολουθήσαμε μία σκληρή μεταναστευτική πολιτική και έχουμε δικαιωθεί. Αυτό, πρέπει να πούμε με ειλικρίνεια στον κόσμο, είναι μία έκπτωση από αυτή την πολιτική. Εγώ δεν συμμερίζομαι το επιχείρημα ότι δεν είναι τίποτα αυτό. Αυτό είναι ότι έχουμε πει, ότι δεν θα επιτρέπουμε στους παράνομους μετανάστες να μπαίνουν στη χώρα και θα τους επαναπροωθούμε και τώρα ερχόμαστε και λέμε ότι για έκτακτες συνθήκες, τους δίνουμε τη δυνατότητα και θα παραμένουν. Εγώ αυτό το αντιμετωπίζω ως μία κακή εξαίρεση της καλής μας μεταναστευτικής πολιτικής. Θεωρώ ότι οι ενστάσεις που έχει αναπτύξει ο κ. Σαμαράς είναι σωστές. Θεωρώ ότι έχει γίνει ένα λάθος». Ο Μητσοτάκης έβαλε τον κατάλληλο άνθρωπο στην κατάλληλη θέση, παίζοντας «μουσικές καρέκλες» με τα φασιστοειδή της ΝΔ. Α, να μην το ξεχάσουμε: ο Πλεύρης -όπως και ο Γεωργιάδης και ο Βορίδης, όταν έφυγαν από το φασιστοΛΑΟΣ και άρχισαν να παίρνουν υπουργικές καρέκλες από τη ΝΔ, υποχρεώθηκαν, κατ’ απαίτηση των σιωνιστών, να κάνουν δημόσια δήλωση μετάνοιας για αντισημιτικές θέσεις που εξέφραζαν ως συνεπείς νεοφασίστες. «Ουδέποτε, πάντως, θέλησα να προσβάλω τον εβραϊκό λαό και ζητώ συγνώμη εάν το έπραξα. Είμαι βέβαιος ότι με τη δράση μου ως υπουργός Υγείας θα άρω και την παραμικρή επιφύλαξη σε όσους αμφισβητούν τον σεβασμό μου στο Ολοκαύτωμα των Εβραίων και θα διαπιστώσουν ότι σε καμία περίπτωση δε διέπομαι από αντισημιτικά αισθήματα», έγραφε ο Πλεύρης στη δική του δήλωση μετάνοιας, τον Σεπτέμβρη του 2021. Για τις δηλώσεις ότι θέλει νεκρούς μετανάστες στα σύνορα δεν έκανε ποτέ δήλωση μετάνοιας)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo