Απογοητευτική και η τρέχουσα εβδομάδα από κινηματογραφική άποψη. Η μόνη ταινία που ξεχωρίζει είναι η «Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων» του Αλφρεντ Χίτσκοκ, η οποία γυρίστηκε το 1959 και απετέλεσε τον πρόδρομο των περιπετειών τύπου Τζέιμς Μποντ. Πρόκειται για ένα κατασκοπικό θρίλερ με κεντρικό ήρωα ένα διαφημιστή (Κάρι Γκραντ) να βρίσκεται κυνηγημένος από παντού.
Αν και ενταγμένη στο ψυχροπολεμικό κλίμα εκείνης της εποχής (ταγμένη στην πλευρά της Δύσης, φυσικά), η ταινία συνδυάζει υψηλά για την εποχή της επίπεδα εικόνας, ήχου και εφέ, ενώ δεν της λείπει το χιούμορ, ο σουρεαλισμός και το σασπένς (χωρίς να κυλήσει σταγόνα αίμα, σύμφωνα με το στιλ του μετρ Χίτσκοκ). Αναμφίβολα η καλύτερη πρόταση της εβδομάδας.
Για τις υπόλοιπες ταινίες θα πούμε λίγα ενημερωτικά:
♦ Το «Καλοκαίρι στα βόρεια» του Στέφαν Κρόμερ πραγματεύεται τη σύγκρουση συμπεριφορών και απόψεων μιας εκρηκτικής δωδεκάχρονης έφηβης και της οικογένειας που τη φιλοξενεί για το καλοκαίρι. Ο δεκαεξάχρονος φίλος της και γιος της οικογένειας αδυνατεί να διαχειριστεί τις αφυπνιζόμενες σεξουαλικές διαθέσεις της, ενώ στο όλο σκηνικό των συγκρούσεων εμπλέκεται και ένας νεαρός γείτονας…
Τίποτα περισσότερο από μια ειλικρινής ματιά στα προβλήματα που πηγάζουν από διαφορετικές απόψεις διαφορετικών γενεών.
♦ Ο «Πέτρινος κύκλος» του Γκιγιόμ Νικλού ποντάρει στα ονόματα της Κατρίν Ντενέβ και της Μόνικα Μπελούτσι για να διηγηθεί μια ανορθόδοξη ιστορία με μεταφυσικά στοιχεία, όπου το υιοθετημένο παιδί της δεύτερης, βαριά άρρωστο, υπόκειται στις ασυνήθιστες θεραπευτικές μεθόδους ενός μυστηριώδους γιατρού.
♦ Στη «Συνωμοσία» του Μπιλ Ρέι η ασφάλεια του αμερικανικού έθνους αλλά και πολλών άλλων (!!) διακυβεύεται από τη δράση ενός διεφθαρμένου πράκτορα του FBI. Ετερος νεαρός πράκτορας, θαυμαστής μάλιστα του πρώτου, προσλαμβάνεται για να τον ξεσκεπάσει. Ο καημένος ο Κρις Κούπερ βρίσκεται στον πιο άχαρο ρόλο της καριέρας του.
♦ Τέλος, έχουμε το σίκουελ της ταινίας του Ντάνι Μπόιλ «28 μέρες μετά», που αυτή τη φορά έχει τίτλο «28 εβδομάδες μετά», σκηνοθετείται από τον Χουάν Κάρλος Φρεσκαντίγιο και ακολουθεί τα αποτυχημένα χνάρια της πρώτης. Επίσης, μια ανόητη ρομαντική κομεντί με τίτλο «Αδεια γάμου», όπου ο Ρόμπιν Γουΐλιαμς (μετά την τελευταία αποτοξίνωση) ως αιδεσιμότατος βάζει εμπόδια στον επικείμενο γάμο ενός ζευγαριού.
Ελένη Σταματίου