Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Καταυλισμός Τζαμπάλια: Ακόμα και μέσα στα ερείπια, η ζωή εξακολουθεί να αξίζει
  • Εθνικό Απολυτήριο και Πανελλαδικές: τρεις συν μία εξετάσεις για να μπεις στα ΑΕΙ
  • Υπόθεση Μανώλη Αφράτη: Δικαίωση μεν, αλλά… δυο χρόνια με αναστολή για μια ανθρώπινη ζωή;
  • Ο διπλός εξευτελισμός ενός αυτοκρατορίσκου: αθώα η Μπέγκελ, έκθετος ο Μητσοτάκης
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Σαν σήμερα 15 Νοέμβρη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Τα συμπαρομαρτούντα των εγκληματικών πρωτοκόλλων για τα σχολεία
Παιδεία

Τα συμπαρομαρτούντα των εγκληματικών πρωτοκόλλων για τα σχολεία

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr8 Δεκ 2021, 11:00

Εκτός της τεράστιας διασποράς του ιού στη σχολική κοινότητα, ως απόρροια των πρωτοκόλλων του αίσχους για τα σχολεία, που με επιμονή το υπουργείο Παιδείας εφαρμόζει με τις ευχές των κυβερνητικών «ειδικών της επιτροπής», υπάρχουν και τα συμπαρομαρτούντα αυτής της εγκληματικής πολιτικής.

Είναι οι παράπλευρες δυσμενέστατες επιπτώσεις στη λειτουργία των σχολείων, στη μορφωτική διαδικασία, στη διαχείριση των κρουσμάτων από τους εκπαιδευτικούς των σχολείων, στους οποίους προστίθενται νέα βάρη, στις οικογένειες των νοσούντων, κ.λπ.

Παρόλ’ αυτά, η Κεραμέως, υπουργός Παιδείας «του σωλήνα», πλήρως ξεκομμένη και παντελώς αδιάφορη για το τί συμβαίνει στο δημόσιο σχολείο, συνεχίζει να επαναλαμβάνει μονότονα, όπου βρεθεί και όπου σταθεί, και ενώ το τέταρτο σφοδρό κύμα της πανδημίας σωρεύει καθημερινά μια εκατόμβη νεκρών, ότι δεν υπάρχει περίπτωση να κλείσουν τα σχολεία.

Το κείμενο που ακολουθεί δεν ανήκει σε κάποιον που μπορεί να κατηγορηθεί για ριζοσπαστικές απόψεις, άκρως εχθρικές προς την κυβέρνηση. Ανήκει στον παραιτηθέντα, επί χρόνια αιρετό στο ΠΥΣΔΕ Σερρών (σ.σ. είναι σαν να λέμε ένας από τα λεγόμενα «στελέχη της εκπαίδευσης»), Παπαχρήστου Δ. Βασίλειο.

Περιγράφει παραστατικά και με μια δόση ειρωνείας για την «νομικό που προΐσταται του υπουργείου παιδείας», τα τραγικά που συμβαίνουν στα σχολεία και εμμέσως θέτει και το θέμα του κλεισίματος των σχολείων για να ανακοπεί από την αλυσίδα μετάδοσης η συνεισφορά των σχολείων σε αυτήν:

«Η νομικός που προΐσταται του υπουργείου παιδείας την 26η Νοεμβρίου 2021 στην εκπομπή ‘’ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΙ’’ στον τηλεοπτικό σταθμό ΕΡΤ1, κατέθεσε τα διαπιστευτήριά της και ως ‘’ειδικός λοιμοξιωλόγος’’ απεφάνθη: ‘’δεν υπάρχει καμία συζήτηση, αυτή τη στιγμή τουλάχιστον, για κλείσιμο σχολείων. Δεν υπάρχει καμία συζήτηση.’’

Αντίθετα, ο κύριος Καπραβέλος, γιατρός και κατ΄εξοχήν ειδικός για την εξέλιξη και αντιμετώπιση της πανδημίας, την 27η και την 28η Νοεμβρίου 2021 σε δύο τηλεοπτικούς σταθμούς (ΕΡΤ και ΣΚΑΪ) δηλώνει:

‘’Πρώτο αγκάθι είναι τα σχολεία. Υπάρχει πολύ μεγάλη διασπορά. Εφιστώ την προσοχή και στην επιτροπή και στην Πολιτεία. Τα σχολεία αυτή τη στιγμή είναι κολαστήρια του ιού, είναι σημαντικός κρίκος στην αλυσίδα διασποράς, παίζουν σημαντικό ρόλο στον έλεγχο ή μη της πανδημίας.’’

‘’Θα έκλεινα τα σχολεία δέκα μέρες. Δέκα μέρες τα σχολεία να κλείσουν’’.

Η υπουργός συνεχίζοντας τον μονόλογό της στην ως άνω εκπομπή ανέφερε και τα εξής:

‘’Και στα σχολεία τα Πρωτόκολλα τηρούνται πολύ καλά.

Βεβαίως όσα περισσότερα κρούσματα υπάρχουν στην κοινωνία, εννοείται ότι θα υπάρχουν και στα σχολεία , γιατί είναι συγκοινωνούντα δοχεία.’’

Το συμπέρασμα που εξάγεται αυθόρμητα και το παραδέχεται η υπουργός είναι ότι, ναι υπάρχει πρόβλημα στις σχολικές μονάδες λόγω κρουσμάτων σε αυτές. Και μάλιστα πολλών κρουσμάτων.

Συνεχίζοντας η υπουργός αναφέρει:

‘’Επιπλέον, σε περίπτωση κρούσματος απομονώνεται αμέσως το κρούσμα και όλες οι στενές επαφές του κρούσματος καταλήγουν να κάνουν εφτά τεστ την εβδομάδα, δωρεάν όλα.

Εφτά τεστ την εβδομάδα και εργαστηριακά rapid αλλά και self test’’

Η υπουργός αποκρύπτει το σύνολο των ενεργειών με τις οποίες είναι επιβαρυμένα τα σχολεία σε περίπτωση υπάρξεως κρούσματος.

Αυτό σημαίνει ότι:

Ή δε γνωρίζει για τις ενέργειες στις οποίες προβαίνει η σχολική μονάδα μόλις διαπιστωθεί κρούσμα ή  απλά δεν λέει την αλήθεια στους τηλεθεατές.

O,τι και να ισχύει από τα δύο αποδεικνύει ξεκάθαρα τη διάθεσή της έναντι του Ελληνικού Δημόσιου Σχολείου. Αποδεικνύει την πλήρη απαξίωσή της προς αυτό.

Oλοι οι διδάσκοντες σε σχολικές μονάδες γνωρίζουν τη γραφειοκρατική επιβάρυνση και τη διατάραξη της ομαλής λειτουργίας της σχολικής μονάδας, όπου διαπιστώνεται κρούσμα.

Και πώς άραγε να μην αναστατώνεται η σχολική ζωή και η μαθησιακή διαδικασία, πώς να μην παραλύουν τμήματα, πώς να μην εκτινάσσεται η γραφειοκρατία στο σχολείο (όμως μιλάμε για ψηφιακή διακυβέρνηση!), αφού οι μαθητές του τμήματος όπου εμφανίστηκε το κρούσμα μετακινούνται δύο φορές εντός επτά ημερών σε δημόσια δομή υγείας, για να υποβληθούν σε έλεγχο (rapid test); Oπου, εάν στο ίδιο τμήμα νοσήσει και άλλος μαθητής (λογικότατο και αναμενόμενο!), εκ νέου μετακινούνται όλοι οι μαθητές σε δημόσιες δομές, για να υποβληθούν σε έλεγχο. Είναι γνωστό (σε όσους γνωρίζουν τη λειτουργία των σχολικών μονάδων) ότι στα Λύκεια (Γενικά και ΕΠΑΛ) οι μαθητές εμπλέκονται σε περισσότερα του ενός τμήματα (τόσο γενικής παιδείας όσο και ομάδων προσανατολισμού, τομέων και ειδικοτήτων), γεγονός που σημαίνει ότι πολύ περισσότεροι μαθητές θα μετακινηθούν για έλεγχο σε δημόσιες δομές, μόλις εμφανιστεί κρούσμα στο τμήμα τους.

Υπενθυμίζουμε στη νομικό του υπουργείου παιδείας ότι Ελλάδα δεν είναι μόνον η Αθήνα, όπου οι μαθητές μπορούν εύκολα να βρουν δημόσιες δομές για δωρεάν έλεγχο. Στην περιφέρεια οι δημόσιες δομές για δωρεάν έλεγχο δεν υπάρχουν πέριξ της μονίμου κατοικίας τους και της σχολικής τους μονάδας. Ενημερώνουμε την κυρία υπουργό ότι στην περιφέρεια σχολική μονάδα και μόνιμη κατοικία δεν βρίσκονται στον ίδιο τόπο. Επομένως στις περιπτώσεις αυτές ο έλεγχος των μαθητών γίνεται με προσωπικό κόστος των γονέων των μαθητών.

Στην ψηφιακή διακυβέρνηση είναι τόσο δύσκολο οι μαθητές αυτοί να μην επιβαρύνονται αυτούς τους ελέγχους σε υγειονομικές δομές;

Την οργάνωση της μετακίνησης των μαθητών την έχουν αναλάβει οι εκπαιδευτικοί. Και αναφερόμαστε σε χρονοβόρα γραφειοκρατία που και αυτή την αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί, αυτοί που αρνούνται να ‘’αξιολογηθούν’’.

Και η νομικός, μετά από τέσσερα χρόνια ενασχόλησης με τα της εκπαίδευσης- δύο ως σκιώδης υπουργός ούσα αντιπολίτευση και δύο ως υπουργός παιδείας-, θα έπρεπε να γνωρίζει ότι οι μετακινήσεις αυτές των μαθητών δεν γίνονται αυθωρεί και παραχρήμα. Αντιθέτως, απαιτείται χρόνος που αντιστοιχεί σε απώλεια διδακτικών ωρών.

Απευθύνομαι στην υπεύθυνη πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας και την ενημερώνω (δεν περιμένω να τα λάβει υπόψη της, αφού μας απαξιώνει πλήρως και συστηματικά) ότι υπάρχει περίπτωση (και μάλιστα καθόλου σπάνια!) να ξεκινήσει η νόσηση σε μία οικογένεια και αυτή να βρίσκεται σε εγκλεισμό, σύμφωνα με τα επονομαζόμενα πρωτόκολλα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, επί ένα μήνα λόγω διαδοχικής νόσησης όλων των μελών αυτής. Συνεπώς, μαθητής ή καθηγητής να απουσιάζει επί μακρόν. Ή να απουσιάζουν μαθητές διαδοχικά από τη σχολική μονάδα, γεγονός που σημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός θα προχωρά την ύλη, ενώ θα απουσιάζουν από τη μαθησιακή διαδικασία κάθε φορά διαφορετικοί μαθητές.

Θα είχε ενδιαφέρον να έχουν το θάρρος και την τόλμη οι του υπουργείου να συνομιλήσουν απευθείας με τους εκπαιδευτικούς και όχι κάνοντας μονολόγους σε δημοσιογράφους που δε γνωρίζουν την κάθε λεπτομέρεια όπως ακριβώς ο εκπαιδευτικός που τα βιώνει καθημερινά.

Ειλικρινά, μπορεί η πολιτική προϊσταμένη του υπουργείου παιδείας να μας ακούσει και να μας απαντήσει στα εξής ερωτήματα;

Στα Εσπερινά Σχολεία (Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ) ως γνωστόν οι μαθητές είναι ενήλικοι και κάποιοι εξ αυτών έχουν παιδιά που είναι μαθητές. Σε περίπτωση που νοσήσουν τα παιδιά των ενηλίκων μαθητών των εσπερινών σχολείων, πρέπει να παραμείνουν στο σπίτι τους για να τα περιποιηθούν. Άρα απουσιάζουν από τα μαθήματά τους και χρεώνονται απουσίες.

Εκπαιδευτικοί που έχουν εμβολιαστεί και τα παιδιά τους νοσούν δεν δικαιούνται να λάβουν ειδική άδεια για να τα φροντίσουν.

Αυτό είναι που λέμε προγραμματισμός, μέριμνα για την ορθή λειτουργία των σχολικών μονάδων, παροχή ισότιμης εκπαίδευσης και μάθησης στους μαθητές, ανησυχία για την υγεία των εκπαιδευτικών και των μαθητών!

Και στα ανωτέρω πρέπει να προσθέσουμε και την εξής παράμετρο: εκείνη της μη ορθής και μη έγκαιρης ολοκλήρωσης της ύλης των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων αλλά και αυτών που εξετάζονται με τράπεζα θεμάτων.

Και μνημονεύω αυτές τις δύο κατηγορίες μαθημάτων, διότι αυτές συνδέονται με θέματα εξετάσεων έξω και πέρα από τη σχολική μονάδα.

Να επισημάνω δε τα λόγια της νομικού προϊσταμένης του υπουργείου παιδείας στην ως άνω συνέντευξη – μονόλογο της:

‘’Ωραίες είναι οι ιδέες αλλά πρέπει να είναι και ρεαλιστικές. Και θα πω τι εννοώ. Άμα κάνουμε 8:00-12:00 12:00-4:00, πότε θα δουλεύατε. Αν δηλαδή το παιδί σας πήγαινε σχολείο 8:00-12:00, θα δουλεύατε 9:00 με 11:00;  Πότε θα δουλεύουν οι γονείς πρώτο στοιχείο, δεύτερο στοιχείο υπάρχουν πάρα πολλοί καθηγητές οι οποίοι υπηρετούν σε περισσότερα του ενός σχολεία, τρίτον σε τέσσερις ώρες τι θα πρωτοβγεί από την ύλη;’’

Δηλαδή, υλοποιεί μόνο ρεαλιστικές ιδέες και κυρίως ενδιαφέρεται για να προχωρήσει η διδακτέα ύλη. Θέλω να πιστεύω ότι ενδιαφέρεται για να προχωρήσει η ύλη ΣΩΣΤΑ, ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ, ΕΓΚΑΙΡΩΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ.

Ε!!! Με βάση αυτά που αναλύσαμε κάτι τέτοιο προφανώς και δεν μπορεί να υλοποιηθεί. Εάν το πιστεύει, τότε αναμφισβήτητα είναι εκτός τόπου και χρόνου και συνεχίζει συστηματικά να εθελοτυφλεί και να αδιαφορεί για την ουσία αλλά ενδιαφέρεται μόνον διά το φαίνεσθαι.

Ρεαλιστικές προτάσεις είναι οι εξής:

Μείωση της εξεταστέας ύλης ΤΩΡΑ, για να μπορέσει ο εκπαιδευτικός να οργανώσει ορθά τη διδασκαλία του μαθήματός του, χωρίς να υπάρχουν μαθητές που δεν την έχουν παρακολουθήσει ολόκληρη.

Να ανοίξει τα ώτα της η κυρία υπουργός στους ειδικούς περί κλεισίματος ή μη των σχολικών μονάδων και να πράξει προς το συμφέρον εκάστου ανθρώπου και όχι διά το φαίνεσθαι.

Ας αφήσει τις ποινές και τα ασφυκτικά πλαίσια της αξιολόγησης και ας πρυτανεύσει στις σκέψεις της το καλό της εκπαιδευτικής κοινότητας, όχι όμως όπως το έχει η ίδια στο μυαλό της και της υπαγορεύει ο εγωϊσμός της και η πολιτική της φιλοδοξία.

Να δοθεί η δυνατότητα δωρεάν ελέγχου περί της νόσου του covid και στους μαθητές που δεν έχουν πλησίον της μονίμου κατοικίας τους δημόσια δομή για δωρεάν έλεγχο.

Να μην προσμετρώνται οι απουσίες των ενηλίκων μαθητών, όταν νοσούν τα παιδιά τους και είναι απαραίτητο να μείνουν κοντά τους για να τα φροντίσουν.

Να δίνεται ειδική άδεια στους εκπαιδευτικούς γονείς, όταν νοσούν τα παιδιά τους.

Δεν αρκούν μόνον οι φιέστες για τα νέα προγράμματα σπουδών, για το νέο σχολείο, για την αξιολόγηση, για τη διαφήμιση των βραβείων από ευρωπαϊκά ‘’φόρα’’.

Να ξέρει ότι υπολείπεται στην εκτίμηση της πλειοψηφίας της εκπαιδευτικής κοινότητας. Να ξέρει ότι η απουσία διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα δηλώνει την αλαζονεία που τη διακατέχει και η οποία πηγάζει από την κατάχρηση εξουσίας.

Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΤι να μας πουν τώρα οι κουτόφραγκοι;
Επόμενο άρθρο Εκπαιδευτικά κενά

Σχετικά Αρθρα

Εθνικό Απολυτήριο και Πανελλαδικές: τρεις συν μία εξετάσεις για να μπεις στα ΑΕΙ

Παιδεία 15 Νοέ 2025, 19:32

Η συνδικαλιστική γραφειοκρατεία της ΟΙΕΛΕ απροκάλυπτος υπερασπιστής των σχολαρχών και της εμπορευματοποίησης της Παιδείας

Εργατικά 12 Νοέ 2025, 17:34

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Καταυλισμός Τζαμπάλια: Ακόμα και μέσα στα ερείπια, η ζωή εξακολουθεί να αξίζει

15 Νοέ 2025, 20:28
Παιδεία

Εθνικό Απολυτήριο και Πανελλαδικές: τρεις συν μία εξετάσεις για να μπεις στα ΑΕΙ

15 Νοέ 2025, 19:32
Εργατικά

Υπόθεση Μανώλη Αφράτη: Δικαίωση μεν, αλλά… δυο χρόνια με αναστολή για μια ανθρώπινη ζωή;

15 Νοέ 2025, 10:28
Καταστολή

Ο διπλός εξευτελισμός ενός αυτοκρατορίσκου: αθώα η Μπέγκελ, έκθετος ο Μητσοτάκης

15 Νοέ 2025, 09:10
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

15 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 15 Νοέμβρη

15 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Αμπντουλάχ Αλ-Ντανάν: «Η Αντίσταση ζει στις καρδιές του παλαιστινιακού λαού»

Συνέντευξη με τον υπεύθυνο πολιτικών σχέσεων του Λαϊκού Μετώπου για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης

14 Νοέ 2025, 21:05
Αθλητισμός

Το κάλεσμα του Πεπ

14 Νοέ 2025, 14:54
Καταστολή

Στις 20 Νοέμβρη, στην Καρδίτσα, η δίκη των βασανιστών του Βασίλη Μάγγου

Δικαίωμα παράστασης προς υποστήριξη της κατηγορίας ζητούν οι γονείς του

14 Νοέ 2025, 14:26
Κόντρες

Γιατί τόση «καΐλα» για τον Ιμάμογλου;

14 Νοέ 2025, 14:03
Πολιτική

Ερντογάν διακηρύσσει, Ερχιουρμάν συγκατανεύει

14 Νοέ 2025, 12:01
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 14 Νοέμβρη

14 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Λευτεριά στην Παλαιστίνη από την κορυφή της Πύλης του Βραδεμβούργου

13 Νοέ 2025, 22:14
Οικονομία

Το GSI θα κάνει παρέα στον EastMed, στο ντουλάπι με τα απραγματοποίητα φαραωνικά σχέδια

13 Νοέ 2025, 21:54
Διεθνή

Γαλλία: Η κυβερνητική σταθερότητα, η απειλή του δρόμου και οι πολιτικές καντρίλιες

13 Νοέ 2025, 19:39
Κόντρες

…κι η κοπριά στα λάχανα

13 Νοέ 2025, 15:11
Πολιτισμός

Ντοκιμαντέρ σκοπιμότητας να προβοκάρει την Αντίσταση του παλαιστινιακού λαού

13 Νοέ 2025, 14:05
Πολιτική

Σπίτια και κοινωνικές παροχές μόνο για καραβανάδες

13 Νοέ 2025, 12:02
Διεθνή

Πατέρας Μανουέλ Μουσάλαμ: Η Ενοπλη Αντίσταση είναι ο μοναδικός δρόμος για την απελευθέρωση

13 Νοέ 2025, 09:56
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 13 Νοέμβρη

13 Νοέ 2025, 00:01
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 15 Νοέμβρη

Βραζιλία: Ημέρα δημοκρατίας (1889).

Βέλγιο: Ημέρα βασιλιά.

1922: Εκτελούνται οι έξι υπεύθυνοι για τη μικρασιατική καταστροφή (Δημήτριος Γούναρης, Γεώργιος Χατζηανέστης, Νικόλαος Στράτος, Πέτρος Πρωτοπαπαδάκης, Γεώργιος Μπαλτατζής, Νικόλαος Θεοτόκης).

1929: Συγκρούσεις απεργών (προσωπικό ιδιωτικών λεωφορείων) με τη χωροφυλακή (Αθήνα).

1951: Το έκτακτο στρατοδικείο Αθηνών καταδικάζει σε θάνατο τον Νίκο Μπελογιάννη και άλλους για παράβαση του Αναγκαστικού Νόμου 509/1947.

1973: Φοιτητές κλείνονται στα Πολυτεχνεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης καλώντας τον λαό σε εξέγερση εναντίον της δικτατορίας.

1973: Οκτώ μέλη του IRA καταδικάζονται σε ισόβια κάθειρξη για βομβιστικές ενέργειες στο Λονδίνο.

1977: Δεκαοκτώ επιθέσεις με βόμβες σε όλη τη Γαλλία για την έκδοση του δικηγόρου Κρουασάν.

1977: Βόμβα στα γραφεία της ΕΝΕΠ Χαριλάου στη Θεσσαλονίκη.

1977: Εμπρησμός των γραφείων της Εθνικής Παράταξης (ΛΕΑ).

1979: Βόμβα στο αυτοκίνητο αξιωματικού ε.α. μέλους της ΑΕ «Αερολιμήν Αθηνών» (ΕΛΑ).

1983: Εκτελούνται ο πλοίαρχος Τζορτζ Τσάντες (JUSMAGG) και ο οδηγός του Νίκος Βελούτσος (17Ν).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo