Εκτός της τεράστιας διασποράς του ιού στη σχολική κοινότητα, ως απόρροια των πρωτοκόλλων του αίσχους για τα σχολεία, που με επιμονή το υπουργείο Παιδείας εφαρμόζει με τις ευχές των κυβερνητικών «ειδικών της επιτροπής», υπάρχουν και τα συμπαρομαρτούντα αυτής της εγκληματικής πολιτικής.
Είναι οι παράπλευρες δυσμενέστατες επιπτώσεις στη λειτουργία των σχολείων, στη μορφωτική διαδικασία, στη διαχείριση των κρουσμάτων από τους εκπαιδευτικούς των σχολείων, στους οποίους προστίθενται νέα βάρη, στις οικογένειες των νοσούντων, κ.λπ.
Παρόλ’ αυτά, η Κεραμέως, υπουργός Παιδείας «του σωλήνα», πλήρως ξεκομμένη και παντελώς αδιάφορη για το τί συμβαίνει στο δημόσιο σχολείο, συνεχίζει να επαναλαμβάνει μονότονα, όπου βρεθεί και όπου σταθεί, και ενώ το τέταρτο σφοδρό κύμα της πανδημίας σωρεύει καθημερινά μια εκατόμβη νεκρών, ότι δεν υπάρχει περίπτωση να κλείσουν τα σχολεία.
Το κείμενο που ακολουθεί δεν ανήκει σε κάποιον που μπορεί να κατηγορηθεί για ριζοσπαστικές απόψεις, άκρως εχθρικές προς την κυβέρνηση. Ανήκει στον παραιτηθέντα, επί χρόνια αιρετό στο ΠΥΣΔΕ Σερρών (σ.σ. είναι σαν να λέμε ένας από τα λεγόμενα «στελέχη της εκπαίδευσης»), Παπαχρήστου Δ. Βασίλειο.
Περιγράφει παραστατικά και με μια δόση ειρωνείας για την «νομικό που προΐσταται του υπουργείου παιδείας», τα τραγικά που συμβαίνουν στα σχολεία και εμμέσως θέτει και το θέμα του κλεισίματος των σχολείων για να ανακοπεί από την αλυσίδα μετάδοσης η συνεισφορά των σχολείων σε αυτήν:
«Η νομικός που προΐσταται του υπουργείου παιδείας την 26η Νοεμβρίου 2021 στην εκπομπή ‘’ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΙ’’ στον τηλεοπτικό σταθμό ΕΡΤ1, κατέθεσε τα διαπιστευτήριά της και ως ‘’ειδικός λοιμοξιωλόγος’’ απεφάνθη: ‘’δεν υπάρχει καμία συζήτηση, αυτή τη στιγμή τουλάχιστον, για κλείσιμο σχολείων. Δεν υπάρχει καμία συζήτηση.’’
Αντίθετα, ο κύριος Καπραβέλος, γιατρός και κατ΄εξοχήν ειδικός για την εξέλιξη και αντιμετώπιση της πανδημίας, την 27η και την 28η Νοεμβρίου 2021 σε δύο τηλεοπτικούς σταθμούς (ΕΡΤ και ΣΚΑΪ) δηλώνει:
‘’Πρώτο αγκάθι είναι τα σχολεία. Υπάρχει πολύ μεγάλη διασπορά. Εφιστώ την προσοχή και στην επιτροπή και στην Πολιτεία. Τα σχολεία αυτή τη στιγμή είναι κολαστήρια του ιού, είναι σημαντικός κρίκος στην αλυσίδα διασποράς, παίζουν σημαντικό ρόλο στον έλεγχο ή μη της πανδημίας.’’
‘’Θα έκλεινα τα σχολεία δέκα μέρες. Δέκα μέρες τα σχολεία να κλείσουν’’.
Η υπουργός συνεχίζοντας τον μονόλογό της στην ως άνω εκπομπή ανέφερε και τα εξής:
‘’Και στα σχολεία τα Πρωτόκολλα τηρούνται πολύ καλά.
Βεβαίως όσα περισσότερα κρούσματα υπάρχουν στην κοινωνία, εννοείται ότι θα υπάρχουν και στα σχολεία , γιατί είναι συγκοινωνούντα δοχεία.’’
Το συμπέρασμα που εξάγεται αυθόρμητα και το παραδέχεται η υπουργός είναι ότι, ναι υπάρχει πρόβλημα στις σχολικές μονάδες λόγω κρουσμάτων σε αυτές. Και μάλιστα πολλών κρουσμάτων.
Συνεχίζοντας η υπουργός αναφέρει:
‘’Επιπλέον, σε περίπτωση κρούσματος απομονώνεται αμέσως το κρούσμα και όλες οι στενές επαφές του κρούσματος καταλήγουν να κάνουν εφτά τεστ την εβδομάδα, δωρεάν όλα.
Εφτά τεστ την εβδομάδα και εργαστηριακά rapid αλλά και self test’’
Η υπουργός αποκρύπτει το σύνολο των ενεργειών με τις οποίες είναι επιβαρυμένα τα σχολεία σε περίπτωση υπάρξεως κρούσματος.
Αυτό σημαίνει ότι:
Ή δε γνωρίζει για τις ενέργειες στις οποίες προβαίνει η σχολική μονάδα μόλις διαπιστωθεί κρούσμα ή απλά δεν λέει την αλήθεια στους τηλεθεατές.
O,τι και να ισχύει από τα δύο αποδεικνύει ξεκάθαρα τη διάθεσή της έναντι του Ελληνικού Δημόσιου Σχολείου. Αποδεικνύει την πλήρη απαξίωσή της προς αυτό.
Oλοι οι διδάσκοντες σε σχολικές μονάδες γνωρίζουν τη γραφειοκρατική επιβάρυνση και τη διατάραξη της ομαλής λειτουργίας της σχολικής μονάδας, όπου διαπιστώνεται κρούσμα.
Και πώς άραγε να μην αναστατώνεται η σχολική ζωή και η μαθησιακή διαδικασία, πώς να μην παραλύουν τμήματα, πώς να μην εκτινάσσεται η γραφειοκρατία στο σχολείο (όμως μιλάμε για ψηφιακή διακυβέρνηση!), αφού οι μαθητές του τμήματος όπου εμφανίστηκε το κρούσμα μετακινούνται δύο φορές εντός επτά ημερών σε δημόσια δομή υγείας, για να υποβληθούν σε έλεγχο (rapid test); Oπου, εάν στο ίδιο τμήμα νοσήσει και άλλος μαθητής (λογικότατο και αναμενόμενο!), εκ νέου μετακινούνται όλοι οι μαθητές σε δημόσιες δομές, για να υποβληθούν σε έλεγχο. Είναι γνωστό (σε όσους γνωρίζουν τη λειτουργία των σχολικών μονάδων) ότι στα Λύκεια (Γενικά και ΕΠΑΛ) οι μαθητές εμπλέκονται σε περισσότερα του ενός τμήματα (τόσο γενικής παιδείας όσο και ομάδων προσανατολισμού, τομέων και ειδικοτήτων), γεγονός που σημαίνει ότι πολύ περισσότεροι μαθητές θα μετακινηθούν για έλεγχο σε δημόσιες δομές, μόλις εμφανιστεί κρούσμα στο τμήμα τους.
Υπενθυμίζουμε στη νομικό του υπουργείου παιδείας ότι Ελλάδα δεν είναι μόνον η Αθήνα, όπου οι μαθητές μπορούν εύκολα να βρουν δημόσιες δομές για δωρεάν έλεγχο. Στην περιφέρεια οι δημόσιες δομές για δωρεάν έλεγχο δεν υπάρχουν πέριξ της μονίμου κατοικίας τους και της σχολικής τους μονάδας. Ενημερώνουμε την κυρία υπουργό ότι στην περιφέρεια σχολική μονάδα και μόνιμη κατοικία δεν βρίσκονται στον ίδιο τόπο. Επομένως στις περιπτώσεις αυτές ο έλεγχος των μαθητών γίνεται με προσωπικό κόστος των γονέων των μαθητών.
Στην ψηφιακή διακυβέρνηση είναι τόσο δύσκολο οι μαθητές αυτοί να μην επιβαρύνονται αυτούς τους ελέγχους σε υγειονομικές δομές;
Την οργάνωση της μετακίνησης των μαθητών την έχουν αναλάβει οι εκπαιδευτικοί. Και αναφερόμαστε σε χρονοβόρα γραφειοκρατία που και αυτή την αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί, αυτοί που αρνούνται να ‘’αξιολογηθούν’’.
Και η νομικός, μετά από τέσσερα χρόνια ενασχόλησης με τα της εκπαίδευσης- δύο ως σκιώδης υπουργός ούσα αντιπολίτευση και δύο ως υπουργός παιδείας-, θα έπρεπε να γνωρίζει ότι οι μετακινήσεις αυτές των μαθητών δεν γίνονται αυθωρεί και παραχρήμα. Αντιθέτως, απαιτείται χρόνος που αντιστοιχεί σε απώλεια διδακτικών ωρών.
Απευθύνομαι στην υπεύθυνη πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας και την ενημερώνω (δεν περιμένω να τα λάβει υπόψη της, αφού μας απαξιώνει πλήρως και συστηματικά) ότι υπάρχει περίπτωση (και μάλιστα καθόλου σπάνια!) να ξεκινήσει η νόσηση σε μία οικογένεια και αυτή να βρίσκεται σε εγκλεισμό, σύμφωνα με τα επονομαζόμενα πρωτόκολλα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, επί ένα μήνα λόγω διαδοχικής νόσησης όλων των μελών αυτής. Συνεπώς, μαθητής ή καθηγητής να απουσιάζει επί μακρόν. Ή να απουσιάζουν μαθητές διαδοχικά από τη σχολική μονάδα, γεγονός που σημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός θα προχωρά την ύλη, ενώ θα απουσιάζουν από τη μαθησιακή διαδικασία κάθε φορά διαφορετικοί μαθητές.
Θα είχε ενδιαφέρον να έχουν το θάρρος και την τόλμη οι του υπουργείου να συνομιλήσουν απευθείας με τους εκπαιδευτικούς και όχι κάνοντας μονολόγους σε δημοσιογράφους που δε γνωρίζουν την κάθε λεπτομέρεια όπως ακριβώς ο εκπαιδευτικός που τα βιώνει καθημερινά.
Ειλικρινά, μπορεί η πολιτική προϊσταμένη του υπουργείου παιδείας να μας ακούσει και να μας απαντήσει στα εξής ερωτήματα;
Στα Εσπερινά Σχολεία (Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ) ως γνωστόν οι μαθητές είναι ενήλικοι και κάποιοι εξ αυτών έχουν παιδιά που είναι μαθητές. Σε περίπτωση που νοσήσουν τα παιδιά των ενηλίκων μαθητών των εσπερινών σχολείων, πρέπει να παραμείνουν στο σπίτι τους για να τα περιποιηθούν. Άρα απουσιάζουν από τα μαθήματά τους και χρεώνονται απουσίες.
Εκπαιδευτικοί που έχουν εμβολιαστεί και τα παιδιά τους νοσούν δεν δικαιούνται να λάβουν ειδική άδεια για να τα φροντίσουν.
Αυτό είναι που λέμε προγραμματισμός, μέριμνα για την ορθή λειτουργία των σχολικών μονάδων, παροχή ισότιμης εκπαίδευσης και μάθησης στους μαθητές, ανησυχία για την υγεία των εκπαιδευτικών και των μαθητών!
Και στα ανωτέρω πρέπει να προσθέσουμε και την εξής παράμετρο: εκείνη της μη ορθής και μη έγκαιρης ολοκλήρωσης της ύλης των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων αλλά και αυτών που εξετάζονται με τράπεζα θεμάτων.
Και μνημονεύω αυτές τις δύο κατηγορίες μαθημάτων, διότι αυτές συνδέονται με θέματα εξετάσεων έξω και πέρα από τη σχολική μονάδα.
Να επισημάνω δε τα λόγια της νομικού προϊσταμένης του υπουργείου παιδείας στην ως άνω συνέντευξη – μονόλογο της:
‘’Ωραίες είναι οι ιδέες αλλά πρέπει να είναι και ρεαλιστικές. Και θα πω τι εννοώ. Άμα κάνουμε 8:00-12:00 12:00-4:00, πότε θα δουλεύατε. Αν δηλαδή το παιδί σας πήγαινε σχολείο 8:00-12:00, θα δουλεύατε 9:00 με 11:00; Πότε θα δουλεύουν οι γονείς πρώτο στοιχείο, δεύτερο στοιχείο υπάρχουν πάρα πολλοί καθηγητές οι οποίοι υπηρετούν σε περισσότερα του ενός σχολεία, τρίτον σε τέσσερις ώρες τι θα πρωτοβγεί από την ύλη;’’
Δηλαδή, υλοποιεί μόνο ρεαλιστικές ιδέες και κυρίως ενδιαφέρεται για να προχωρήσει η διδακτέα ύλη. Θέλω να πιστεύω ότι ενδιαφέρεται για να προχωρήσει η ύλη ΣΩΣΤΑ, ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ, ΕΓΚΑΙΡΩΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ.
Ε!!! Με βάση αυτά που αναλύσαμε κάτι τέτοιο προφανώς και δεν μπορεί να υλοποιηθεί. Εάν το πιστεύει, τότε αναμφισβήτητα είναι εκτός τόπου και χρόνου και συνεχίζει συστηματικά να εθελοτυφλεί και να αδιαφορεί για την ουσία αλλά ενδιαφέρεται μόνον διά το φαίνεσθαι.
Ρεαλιστικές προτάσεις είναι οι εξής:
Μείωση της εξεταστέας ύλης ΤΩΡΑ, για να μπορέσει ο εκπαιδευτικός να οργανώσει ορθά τη διδασκαλία του μαθήματός του, χωρίς να υπάρχουν μαθητές που δεν την έχουν παρακολουθήσει ολόκληρη.
Να ανοίξει τα ώτα της η κυρία υπουργός στους ειδικούς περί κλεισίματος ή μη των σχολικών μονάδων και να πράξει προς το συμφέρον εκάστου ανθρώπου και όχι διά το φαίνεσθαι.
Ας αφήσει τις ποινές και τα ασφυκτικά πλαίσια της αξιολόγησης και ας πρυτανεύσει στις σκέψεις της το καλό της εκπαιδευτικής κοινότητας, όχι όμως όπως το έχει η ίδια στο μυαλό της και της υπαγορεύει ο εγωϊσμός της και η πολιτική της φιλοδοξία.
Να δοθεί η δυνατότητα δωρεάν ελέγχου περί της νόσου του covid και στους μαθητές που δεν έχουν πλησίον της μονίμου κατοικίας τους δημόσια δομή για δωρεάν έλεγχο.
Να μην προσμετρώνται οι απουσίες των ενηλίκων μαθητών, όταν νοσούν τα παιδιά τους και είναι απαραίτητο να μείνουν κοντά τους για να τα φροντίσουν.
Να δίνεται ειδική άδεια στους εκπαιδευτικούς γονείς, όταν νοσούν τα παιδιά τους.
Δεν αρκούν μόνον οι φιέστες για τα νέα προγράμματα σπουδών, για το νέο σχολείο, για την αξιολόγηση, για τη διαφήμιση των βραβείων από ευρωπαϊκά ‘’φόρα’’.
Να ξέρει ότι υπολείπεται στην εκτίμηση της πλειοψηφίας της εκπαιδευτικής κοινότητας. Να ξέρει ότι η απουσία διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα δηλώνει την αλαζονεία που τη διακατέχει και η οποία πηγάζει από την κατάχρηση εξουσίας.
Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος