Σαν γύφτικο σκεπάρνι καμάρωνε προχθές ο Πιερρακάκης, ο «επιτυχημένος» υπουργός της κυβέρνησης των α(χ)ρίστων, πρώτος σε ψήφους στην Α΄Αθήνας στις εκλογές στις 21 του Μάη, ο και οργανωτής και εμπνευστής της ψηφιακής επανάστασης. Λίγες μέρες μετά τσαλακώθηκε το επιτυχημένο προφίλ του, καθώς για δυο συνεχόμενες ημέρες έπεσε η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων, με το υπουργείο της Αμάθειας και της Καταστολής να δίνει την εύκολη εξήγηση της κυβερνοεπίθεσης.
Την ίδια στιγμή στην πλατφόρμα του ΟΠΣΥΔ, όπου οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν διορισμό αναρτούν τα «προσόντα» τους, που επιτάσσει ο νόμος Γαβρόγλου, άπειρα είναι τα προβλήματα. Ενώ έχουν αναρτήσει τα απαραίτητα έγγραφα που απαιτούνται για τη σχετική μοριοδότησή τους, αυτά τελικώς δεν εμφανίζονται στην πλατφόρμα μετά την υποβολή της αίτησης. Και εδώ δεν υπάρχει η δικαιολογία της κυβερνοεπίθεσης.
Στην πρώτη περίπτωση των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων του Λυκείου με την Τράπεζα Θεμάτων, το ΥΠΑΙΘ προτίμησε να βασανίσει τους μαθητές, προκειμένου να μην κάνει βήμα πίσω και αμφισβητηθεί ο ισχυρός αυτός ταξικός φραγμός, που αποτελεί συνειδητή επιλογή ενταγμένη στη στρατηγική της δραστικής περικοπής της τάσης της νεολαίας της εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακές σπουδές.
Στη δεύτερη, της ανάρτησης των προσόντων στην πλατφόρμα του ΟΠΣΥΔ από τους εκπαιδευτικούς για την κατάρτιση νέων πινάκων για τις προσλήψεις, τηρείται αιδήμων σιγή ιχθύος.
Και στις δύο περιπτώσεις είναι φανερές οι αδυναμίες του συστήματος. Κατάρρευση στις ψηφιακές υποδομές του υπουργείου Παιδείας έχουν σημειωθεί και σε άλλες περιπτώσεις, όπως π.χ. στα Myschool, eclass κλπ.
Συνεχείς ήταν οι κρούσεις των εκπαιδευτικών και στο παρελθόν να αναβαθμιστούν οι ψηφιακές υποδομές, όμως το υπουργείο της Κεραμέως προτιμούσε να δίνει με πολιτικές αποφάσεις εκατομμύρια ευρώ σε ιδιωτικές εταιρίες (Cisco) (η περίοδος της πανδημίας με την περίφημη τηλεκπαίδευση ήταν η πιο χρυσή περίοδος για τις μπίζνες), αντί να ενισχύσει το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, με παράπλευρες, βεβαίως επιπτώσεις, όπως η διαρροή των προσωπικών δεδομένων χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών στις καπιταλιστικές εταιρίες. Γενικώς οι απευθείας αναθέσεις σε φίλους καπιταλιστές ήταν το φόρτε της κυβέρνησης Μητσοτάκη και σε άλλα επίπεδα.
Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για το κομφούζιο με την Τράπεζα Θεμάτων
Συνεχίζεται για δεύτερη μέρα η κατάρρευση της Τράπεζας Θεμάτων
Αδιανόητη είναι πια η κατάσταση που βιώνουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες στα λύκεια της χώρας αυτές τις μέρες. Για δεύτερη μέρα συνεχίζεται η ψηφιακή κατάρρευση με το υπουργείο Παιδείας να αρνείται να αναλάβει στοιχειωδώς τις ευθύνες του, να αποτυγχάνει να διορθώσει το πρόβλημα και φυσικά να ρίχνει την ευθύνη σε «κυβερνοεπιθέσεις».
Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι όλη την τελευταία τετραετία το ΥΠΑΙΘ άφησε τις υποδομές της δημόσιας εκπαίδευσης να καταρρεύσουν. Ήταν πολιτική τους απόφαση να δώσουν εκατομμύρια ευρώ σε ιδιωτικές εταιρείες (Cisco) αντί να ενισχύσουν το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, όπως απαιτούσε στις επανειλημμένες κινητοποιήσεις της η ΟΛΜΕ. Δεν είναι η πρώτη φορά, άλλωστε, που καταρρέουν οι ψηφιακές υποδομές του Υπουργείου Παιδείας (ΟΠΣΥΔ, Myschool, eclass κλπ). Τα αποτελέσματα της θητείας της κ. Κεραμέως, η οποία δήλωσε ότι δε φέρει την ευθύνη αφού δεν είναι πλέον υπουργός, είναι πια προφανή σε όλους. Ηταν τέτοια η αλαζονεία τους που δεν προέβλεψαν καμία νομοθετική ρύθμιση για να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες της πολιτικής τους. Καμία ρύθμιση που να λειτουργεί ως δικλείδα ασφαλείας σε περίπτωση οποιουδήποτε τεχνολογικού ή άλλου προβλήματος. Η ζοφερή πραγματικότητα για την οποία προειδοποιούσαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια είναι πια αδιαμφισβήτητο γεγονός.
Είναι ξεκάθαρο πως το ΥΠΑΙΘ αποδεικνύεται για άλλη μία φορά ανίκανο να εφαρμόσει ακόμα όσα, χωρίς διάλογο και παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, νομοθέτησε.
Θα μπορούσαν να παρακάμψουν το τεχνικό θέμα πολύ εύκολα: να δοθεί από το υπουργείο χθες η οδηγία στους/στις διδάσκοντες/ουσες να προετοιμάσουν για σήμερα θέματα σε περίπτωση νέου τεχνικού προβλήματος. Προτίμησαν να ταλαιπωρήσουν τα παιδιά όλων των τάξεων του λυκείου, προκειμένου να εμπεδωθεί και να μην αμφισβητηθεί η Τράπεζα Θεμάτων και να μην παραδεχτούν την παταγώδη αποτυχία της πολιτικής τους.
Η απελθούσα πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, ο Γεν. Γραμματέας, κ. Κόπτσης και ο Πρόεδρος του ΙΕΠ, κ. Αντωνίου, φέρουν ακέραια την ευθύνη για την πρωτοφανή ταλαιπωρία των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών. Αυτοί που παραμένουν στο ΥΠΑΙΘ να αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους!
Επισημαίνουμε και πάλι όμως ότι το πρόβλημα της Τράπεζας θεμάτων δεν είναι απλά τεχνικό αλλά βαθιά αντιπαιδαγωγικό. Οσο υποχρεούνται οι εκπαιδευτικοί να παίρνουν θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων το αποτέλεσμα είναι να αναγκάζει τους/τις εκπαιδευτικούς να “τρέχουν” να προλάβουν να βγάλουν την ύλη για την γράψουν στο βιβλίο ύλης χωρίς πραγματικά να μπορούν να σταθούν πάνω στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών/τριών τους, χωρίς να μπορούν να καλύψουν τα πραγματικά κενά τους, χωρίς να μπορούν να προσαρμόσουν και να διαφοροποιήσουν την διδασκαλία τους σύμφωνα με την σύνθεση του κάθε τμήματος και ταυτόχρονα να αυξάνεται τρομακτικά η παραπαιδεία.
Ευχόμαστε καλή συνέχεια και καλή επιτυχία σε όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες που καθημερινά αγωνίζονται μέσα στο σχολείο και δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας ενάντια σε κάθε αντιεκπαιδευτική πολιτική μέχρι να πετύχουμε ένα ποιοτικό, δωρεάν, δημόσιο και συμπεριληπτικό σχολείο για όλα τα παιδιά.
Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για τα προβλήματα στον ΟΠΣΥΔ
Τεράστια προβλήματα στον ΟΠΣΥΔ: Δεν έχει τελειωμό η ψηφιακή κατάρρευση του ΥΠΑΙΘ
Σαν να μην έφτανε η κατάρρευση της Τράπεζας Θεμάτων, τεράστια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί με την πλατφόρμα του ΟΠΣΥΔ, στην οποία καλούνται να καταθέσουν τα προσόντα τους για την κατάρτιση νέων πινάκων για τις προσλήψεις.
Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ενώ οι εκπαιδευτικοί έχουν αναρτήσει τα απαραίτητα έγγραφα που απαιτούνται για τη σχετική μοριοδότησή τους, αυτά τελικώς δεν εμφανίζονται στην πλατφόρμα μετά την υποβολή της αίτησης. Αποδεικτικά για μεταπτυχιακά, διδακτορικά, οικογενειακή κατάσταση κ.α. «εξαφανίζονται» με αποτέλεσμα την αλλοίωση των μορίων και συνεπακόλουθα της τελικής κατάταξης στον πίνακα.
Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να διορθώσει άμεσα το τεχνικό αυτό ζήτημα και να ξαναανοίξει την πλατφόρμα ώστε να καταχωρηθούν εκ νέου όσα έγγραφα κατέθεσαν οι συνάδελφοι και δεν εμφανίζονται στα τελικά αποτελέσματα. Διαφορετικά, είναι ξεκάθαρο ότι τίθεται ζήτημα νομικής ισχύος των πινάκων.