Αυτό δεν έχει… ξαναματαγίνει. Υπουργός αξιολογεί έργο του, μέσω των εργολάβων στους οποίους το έχει αναθέσει, και –φυσικά- το βρίσκει τέλειο! Εχουμε δει άπειρα γκάλοπ της μαϊμούς, κατά παραγγελία. Είναι το άλλοθι εκείνων που τα παραγγέλλουν: τη δημοσκόπηση πραγματοποίησε έγκυρη εταιρία δημοσκοπήσεων, η οποία ελέγχεται ως προς την τήρηση όλων των κανόνων και μπλα, μπλα, μπλα. Γκάλοπ που το κάνει ο ίδιος ο αξιολογούμενος δεν έχουμε δει.
Την πρωτιά πήρε ο σούπερμαν του νεοφιλελευθερισμού Χατζηδάκης, που κάθε φορά που πρέπει να περάσει ένα αντεργατικό νομοσχέδιο παθαίνει ένα είδος υστερίας. Τι έχει να περάσει τώρα; Το νομοσχέδιο μετατροπής του ΕΦΚΑ σε καπιταλιστική επιχείρηση, με ιδιώτες μανατζαραίους κτλ. (θα γράψουμε αναλυτικά γι’ αυτό – μια πρώτη εκτενή προσέγγιση, χωρίς ακόμα να υπάρχει νομοσχέδιο, είχαμε κάνει τον περασμένο Δεκέμβρη, σε ανάλυσή μας με τίτλο Σε ιδιώτες «μάνατζερ» παραδίδει τον ΕΦΚΑ ο Χατζηδάκης!).
Σκέφτηκε, λοιπόν, ότι είναι ευκαιρία να στήσει ένα ρωμαϊκό θρίαμβο για τα καλά της ιδιωτικοποίησης, χρησιμοποιώντας την ιδιωτικοποίηση του τηλεφωνικού κέντρου. Και το… μπουμπούνισε: «8 στους 10 πολίτες δηλώνουν ικανοποιημένοι από το 1555». Αυτός είναι ο τίτλος του Δελτίου Τύπου. Και ο υπότιτλος: « Αποτελέσματα έρευνας ικανοποίησης του κοινού για ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ». Αφού «πήγε τέλεια» η ιδιωτικοποίηση του τηλεφωνικού κέντρου, θα πάει τέλεια και η ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ! Τόσο απλό είναι…
Ποιος έκανε την… έρευνα; Οι ίδιοι οι εργολάβοι που έχουν πάρει τη δουλειά της λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου! Το αναφέρει ξεδιάντροπα το Δελτίο Τύπου: «Η έρευνα ικανοποίησης πολιτών για το 1555 πραγματοποιήθηκε πανελλαδικά τον Δεκέμβριο του 2021 και διεξήχθη εσωτερικά, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου και σύμφωνα με συγκεκριμένα μεθοδολογικά πρότυπα, τα οποία εξασφαλίζουν υψηλό επίπεδο εγκυρότητας και αξιοπιστίας. Η έρευνα αυτή κινήθηκε στο πλαίσιο μιας πρακτικής που ακολουθείται από όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις με αντίστοιχες υπηρεσίες»!!!
Ακολούθησε μια εξίσου ξεδιάντροπη δήλωση Χατζηδάκη: «Μέχρι το καλοκαίρι είχαμε να αντιμετωπίσουμε τη ντροπή των κατεβασμένων τηλεφώνων στο Υπουργείο Εργασίας και τους φορείς του. Από το καλοκαίρι όμως του 2021 αναθέσαμε σε μία από τις πέντε μεγαλύτερες εταιρείες συμβούλων τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς την εξυπηρέτηση των πολιτών και αυτή με τη σειρά της όρισε ως υπεργολάβους τα τρία μεγαλύτερα ελληνικά τηλεφωνικά κέντρα. Κατορθώσαμε λοιπόν σε 6 μόλις μήνες λειτουργίας του, το 1555 να συγκεντρώνει υψηλά ποσοστά ικανοποίησης των πολιτών που εξυπηρετήθηκαν μέσω αυτού»!
«Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει», λέει η παροιμία. Αν και εν προκειμένω δεν κερνάει ο Γιάννης (ο Χατζηδάκης και οι εργολάβοι του), αλλά η εργατική τάξη, οι ασφαλισμένοι του ΕΦΚΑ, εργαζόμενοι και συνταξιούχοι. Χατζηδάκης και εργολάβοι… «πίνουν εις υγείαν των κορόιδων» (γιατί κορόιδα θεωρούν τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους).