Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
Twitter YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 5 Φλεβάρη
  • Πανδημία: Ελαφρά ύφεση δείχνουν τα αναξιόπιστα στοιχεία του ΕΟΔΥ
  • Xαράς ευαγγέλια, άμα μας ψηφίσετε…
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Αναλώσιμα εξαρτήματα οι εργάτ(ρι)ες 
  • Dixi et salvavi animam meam
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
Twitter YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Μπαίνει μπροστά ο οδοστρωτήρας της αξιολόγησης
Παιδεία

Μπαίνει μπροστά ο οδοστρωτήρας της αξιολόγησης

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr23 Ιαν 2021, 06:26

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβέρνησης (ΦΕΚ 140 Β΄/20-1-2021) η με αριθμ. 6603/ΓΔ4 Υπουργική Απόφαση της υφυπουργού Ζωής Μακρή (τίτλος: «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο»), με την οποία η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας βάζουν μπροστά τον οδοστρωτήρα της αξιολόγησης.

Και η κυβέρνηση της ΝΔ δεν πρωτοτύπησε, όπως άλλωστε και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, των συριζαίων μη εξαιρουμένων. Στους εκπαιδευτικούς στήνεται μια παγίδα. Η παγίδα της λεγόμενης «αυτοαξιολόγησης» της σχολικής μονάδας, στην οποία τάχα τον πρωταγωνιστικό ρόλο θα έχει ο σύλλογος διδασκόντων, που θα συντάσσει τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς, θα ελέγχει την υλοποίησή του στη διάρκειά της και στο τέλος της θα «κρεμά τον εαυτό του στα μανταλάκια», ολοκληρώνοντας τον κύκλο της «αυτοαξιολόγησης».

Οι ψευδαισθήσεις που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν μπόλικες, μόνο που το παραμύθι έχει δράκο. Ο «δράκος» είναι ο στόχος οι εκπαιδευτικοί να αποκτήσουν καταρχάς «κουλτούρα αξιολόγησης», ώστε μετά το όλο σχέδιο, η αξιολόγηση δηλαδή και των ίδιων με ανοιχτά χαρτιά και χωρίς καμουφλάζ, να βρει την εφαρμογή του χωρίς αντιστάσεις. Η κυβέρνηση της ΝΔ ελπίζει ότι ίσως αυτή θα είναι τυχερή, σε αντίθεση με όλες τις προκατόχους της, ποντάροντας και πάλι στην πανδημία, που έχει αποδυναμώσει τους συλλόγους διδασκόντων και την αντίσταση στο δρόμο. Πλην, όμως, τολμούμε να πούμε, ότι πλανάται πλάνην οικτράν, καθώς οι μνήμες του επιθεωρητισμού στους εκπαιδευτικούς δεν έχουν σβήσει, με όσα περίτεχνα, φανταχτερά κοστούμια και αν τον έχουν ντύσει. Γι’ αυτό και ακυρώθηκαν στην πράξη όλες οι μέχρι τώρα προσπάθειες των προηγούμενων κυβερνήσεων, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, με συλλογικές αποφάσεις, αρνήθηκε να πάρει μέρος στο φιάσκο της «αυτοαξιολόγησης».

Προγραμματισμός στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας γίνεται και τώρα. Ο σύλλογος διδασκόντων μοιράζει αρμοδιότητες στα μέλη του, ενώ και κάθε εκπαιδευτικός, χωριστά ή σε ομάδα με άλλους συναδέλφους, προγραμματίζει τις δράσεις (τα λεγόμενα «καινοτόμα προγράμματα», επισκέψεις σε χώρους πολιτισμού, υλοποίηση γιορτών, κ.λπ.) που πρόκειται να αναλάβει.

Η ουσιαστική διαφορά είναι ότι τώρα όλα αυτά, στα οποία προστίθεται και η «απόδοση» των μαθητών μέσω του θεματικού άξονα «φοίτηση-σχολική διαρροή», γίνονται «μετρήσιμα», ποσοτικά κριτήρια ώστε να βαθμολογηθεί η σχολική μονάδα από την εκπαιδευτική και διοικητική ιεραρχία και μέσω αυτής της βαθμολόγησης-κατάταξης να αξιολογηθεί και ο ίδιος ο εκπαιδευτικός. Η βαθμολόγηση γίνεται σε «τετράβαθμη κλίμακα: 1 = μη επαρκής λειτουργία, με αρκετά σημεία προς βελτίωση, 2 = επαρκής λειτουργία με κάποια σημεία προς βελτίωση, 3 = καλή λειτουργία, με ελάχιστα σημεία προς βελτίωση, 4 = εξαιρετική λειτουργία», ενώ στη διαδικασία παρεμβαίνουν και οι γονείς και οι «τοπικοί παράγοντες».

Πριν κινδυνέψουν να πέσουν στην παγίδα, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αναρωτηθούν για το ρόλο τους στο αστικό σχολείο. Ρόλο, ουσιαστικά κομπάρσου, καθώς οι διαχειριστές της εξουσίας, που έχουν αναλάβει να υπηρετήσουν πρωτίστως τα συμφέροντα του κεφαλαίου, είναι αυτοί που θέτουν τους σκοπούς της εκπαίδευσης (μορφωτικούς, μαθησιακούς, παιδαγωγικούς) και που δεν είναι άλλοι από την παραγωγή ανθρώπων με γνώσεις και δεξιότητες «μιας χρήσης», φθηνών και ευέλικτων, υποταγμένων στις ορέξεις των μελλοντικών εργοδοτών τους.

Για την επίτευξη αυτών των σκοπών, είναι αυτοί που καταρτίζουν τα προγράμματα σπουδών, συντάσσουν τα σχολικά εγχειρίδια, υποδεικνύουν μεθόδους διδασκαλίας, επιβάλλουν πλείστα και διαφορετικά εξεταστικά φίλτρα, ώστε να αποτρέψουν ειδικά τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων από τη φοίτηση σε υψηλότερες εκπαιδευτικές βαθμίδες. Π.χ. «αναβαθμισμένο» Λύκειο και νέος τρόπος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, διετείς επαγγελματικές σχολές για τους απόφοιτους Γυμνασίου, που νομιμοποιούν την παιδική εργασία, νόμος για την επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση που παραχωρείται βορά στους καπιταλιστές (δείτε εδώ και εδώ).

Είναι οι διαχειριστές της εξουσίας, για λογαριασμό του κεφαλαίου, που κρατούν τη στρόφιγγα της κρατικής χρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης κλειστή και ευθύνονται για τους μηδενικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, για την εργασιακή ανασφάλεια των χιλιάδων αναπληρωτών, για τους τριμηνίτες αναπληρωτές, για την εγκαταλελειμμένη και υποτυπώδη υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, για τα ανεπαρκή να καλύψουν τις ανάγκες σχολικά κτίρια.

Ακόμη και για την πολυδιαφημισμένη «επιμόρφωση», οι κυβερνώντες έχουν την ευθύνη της ανυπαρξίας της, αφού δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για σταθερή, μαζική και επαναλαμβανόμενη ουσιαστική επιμόρφωση σε πανεπιστημιακό επίπεδο των εκπαιδευτικών στα νέα δεδομένα της επιστήμης τους, ενώ έχει καταργηθεί ακόμη και η διετής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας στο Μαράσλειο διδασκαλείο.

Για να μη μιλήσουμε για την υποκριτική «ευαισθησία» για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες, όταν τα τμήματα ένταξης μετριούνται στα δάχτυλα, οι κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών που τα στελεχώνουν δεν αναπληρώνονται, οι αιτήσεις στα ΚΕΣΥ (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) στοιβάζονται, τα προγράμματα που υποδεικνύονται για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες πραγματοποιούνται από ιδιωτικά κέντρα και απαιτούν τη συμμετοχή της «τσέπης» των γονιών. Για να μη μιλήσουμε επίσης για τα χιλιάδες προσφυγόπουλα και τα παιδιά των περιθωριοποιημένων κοινωνικά ομάδων, που είτε φοιτούν με χίλια ζόρια είτε εγκαταλείπουν μαζικά το σχολείο.

Τέλος, είναι οι υπουργοί Παιδείας, που σε όλους τους σχεδιασμούς τους, λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τις υποδείξεις του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ και τις λεγόμενες «καλές πρακτικές» των ιμπεριαλιστικών χωρών της ΕΕ, που έχουν μετατρέψει την εκπαίδευση από αγαθό και δικαίωμα σε υπηρεσία που πουλιέται και αγοράζεται.

Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αναρωτηθούν τί από όλα τα παραπάνω δεν γνωρίζει το υπουργείο Παιδείας και απαιτεί από αυτούς να του τα «υποδείξουν» με τον «προγραμματισμό και την αποτίμηση-αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου», μέσω των «θεματικών αξόνων» και των «δράσεων», που τους επιβάλλει να ακολουθήσουν και που μέσω της «επίτευξης» αυτών θα αξιολογηθούν.

Αναφέρουμε χαρακτηριστικά παραδείγματα:

Θεματικός άξονας «Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση»:

  • Α) Εφαρμογή καινοτόμων/εναλλακτικών διδακτικών πρακτικών. Είναι τα γνωστά «καινοτόμα προγράμματα» (πολιτιστικά, αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, κ.λπ.) που υποδεικνύει το ίδιο το υπουργείο Παιδείας. Οι εκπαιδευτικοί, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, τα επιλέγουν επειδή θέλουν να ξεφύγουν κάπως από τη μίζερη καθημερινότητα, ενώ την επιλογή αυτή απαιτούν, με τον τρόπο τους, οι διευθυντές των σχολείων και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου (ΣΕΕ, νέα ονομασία των Σχολικών Συμβούλων). Σημειώνουμε ότι τα προγράμματα αυτά έχουν συγκεκριμένο περιεχόμενο και υλοποιούνται συνήθως από ΜΚΟ ή ομάδες εκτός δημόσιας εκπαίδευσης.
  • Β) Ενίσχυση της κριτικής σκέψης των μαθητών. Εδώ η υποκρισία ξεχειλίζει. Η κριτική σκέψη απαιτεί ανάπτυξη ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων με ελευθερία πνεύματος, με γνώσεις πλατιές και στέρεες, επαφή με τον συσσωρευμένο πλούτο των γνώσεων και του πολιτισμού της ανθρωπότητας. Σε αντιδιαστολή με τα παραπάνω έχουμε γνώσεις ρηχές, που γρήγορα αποχτιούνται και γρήγορα χάνονται, πληροφορίες ανάκατες, ατάκτως εριμμένες που επιτείνουν τη σύγχυση, ενίσχυση του ανταγωνισμού, της ατομικότητας, της παπαγαλίας με τη διενέργεια πολλαπλών εξετάσεων.
  • Γ) Εφαρμογή εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης. Μορφών αξιολόγησης, να υποθέσουμε, πέραν των εξετάσεων προφορικών και γραπτών, των τεστ, κλπ.; Πρόκειται για τη γνωστή «περιγραφική αξιολόγηση» (πορτοφόλιο των μαθητών),ενώ τα σχέδια εργασίας, που και πάλι επιβάλλονται από το υπουργείο και οι στόχοι τους, της βαθμολόγησης δηλαδή και κατάταξης των μαθητών, δεν αλλάζουν.
  • Δ) Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας. Τα λόγια περιττεύουν, καθώς το μαχαίρι και το πεπόνι της κρατικής χρηματοδότησης για την ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής κρατά το κράτος. Διαφορετικά, υπονοείται σαφώς η άντληση πόρων «από τρίτους» και η συμμετοχή της «τσέπης» των εκπαιδευτικών και των γονιών.

Θεματικός άξονας «Ενιαία ενταξιακή εκπαίδευση»:

  • Υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Εφαρμογή εξατομικευμένων παρεμβάσεων
  • Υποστήριξη για την ένταξη παιδιών προσφύγων, κ.ά.

Δεν χρειάζονται εξηγήσεις πέρα από αυτές που περιγράφονται παραπάνω για την εγκληματική πολιτική στο θέμα της ειδικής αγωγής και υποστήριξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες, για την εγκληματική πολιτική έναντι των παιδιών προσφύγων, ρομά κ.λπ. Ποιες ουσιαστικές αποτελεσματικές παρεμβάσεις μπορεί να εφαρμόσει, ας πούμε ένα σχολείο, όπου μεγάλο μέρος των μαθητών ανήκει στις περιθωριοποιημένες ομάδες, όταν απουσιάζουν η πρόβλεψη και οι μηχανισμοί προστασίας και υποστήριξης σε κεντρικό επίπεδο και πώς θα «βαθμολογηθεί» αυτό το σχολείο; Ρητορικά, βεβαίως, είναι τα ερωτήματα. Στόχος είναι το φόρτωμα της ευθύνης αποκλειστικά στις πλάτες των εκπαιδευτικών.

Θεματικός άξονας «Φοίτηση – σχολική διαρροή».

  • Πρόληψη/περιορισμός περιστασιακών απουσιών των μαθητών
  • Πρόληψη/περιορισμός φαινομένων διακοπής φοίτησης
  • Μέριμνα για την ομαλή μετάβαση μεταξύ βαθμίδων

Εδώ αποσιωπάται σκόπιμα ο κοινωνικός παράγοντας, η ταξική θέση των μαθητών και των οικογενειών τους, που παίζει αποφασιστικό ρόλο στη μαθησιακή πορεία των μαθητών, στη μετάβασή τους από τη μια εκπαιδευτική βαθμίδα στην άλλη, καθώς και οι ταξικοί φραγμοί που μπαίνουν από το αστικό κράτος, προκειμένου από πολύ νωρίς τα παιδιά κυρίως της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων να αποδέχονται και να ενσωματώνουν την «αποτυχία» και να εγκαταλείπουν το σχολείο, να στρέφονται στην αγορά εργασίας ή να μη συνωστίζονται μπροστά στις πύλες των ΑΕΙ.

Θεματικός άξονας «διαχείριση πόρων και υποδομών»:

  • Προστασία και αξιοποίηση σχολικών χώρων-υποδομών
  • Εκσυγχρονισμός και εμπλουτισμός υποδομών

Τα δημόσια σχολεία μετατρέπονται σε χώρους προσφοράς υπηρεσιών πολλαπλών ειδών και συμφερόντων. Θα αξιολογούνται εάν μπορούν «νοικιάζοντας» τους χώρους τους σε τοπικούς παράγοντες (π.χ. σε εταιρίες, σε ομάδες που πραγματοποιούν σεμινάρια διαφόρων ειδών, σε φροντιστήρια για την πραγματοποίηση εξετάσεων με συμμετοχή πολλών μαθητών ή και ενήλικων ατόμων κ.ά.) να αποκομίζουν πρόσθετους πόρους, ώστε να «εκσυγχρονίσουν» και «εμπλουτίσουν» τις υποδομές τους, καθώς οι κρατικές δαπάνες είναι με το σταγονόμετρο.

Θεματικός άξονας «σχολείο και κοινότητα».

  • Ενίσχυση σχέσεων και επιδίωξη συνεργασιών με φορείς (κοινωνικούς φορείς, πολιτιστικούς φορείς, τοπική κοινωνία, κ.λπ.)
  • Εξωστρέφεια και προβολή του έργου του σχολείου

Τα σχολεία, μέσω κυρίως των διευθυντών τους, που θα έχουν ενισχυμένο ρόλο, καθώς γίνονται και αξιολογητές των εκπαιδευτικών, καλούνται να αναπτύξουν παραπέρα τις σχέσεις τους με τους τοπικούς παράγοντες και τους επιχειρηματίες. Οι τελευταίοι θα παρεμβαίνουν στα «προγράμματα» που θα αναλαμβάνονται, για να αποκομίζουν ίδιον όφελος (διαφήμιση, εκμαυλισμός συνειδήσεων, ψηφαλάκια).

Θεματικοί άξονες όπως οι «σχέσεις μαθητών-εκπαιδευτικών», οι «σχέσεις σχολείου-οικογένειας» έχουν πολύπλοκο περιεχόμενο, στο οποίο έχουν λόγο οι σχέσεις που διαμορφώνονται στο πλαίσιο της καπιταλιστικής κοινωνικοοικονομικής ζωής που μοιράζει ρόλους και σκοπούς και σαφώς δεν ποσοτικοποιούνται ούτε μπορούν να «μετρηθούν» για να μπουν στη ζυγαριά της αξιολόγησης. Για το σύστημα σημασία έχει το «φαίνεσθαι» της «αγαστής συνεργασίας», που καλλιεργούν κυρίως για τις σχολικές τους μονάδες οι διευθυντές. Το χτίσιμο του αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ εκπαιδευτικών-μαθητών είναι προτεραιότητα και στόχος των εκπαιδευτικών που σέβονται «το ψωμί που τρώνε», που είναι παθιασμένοι με το παιδαγωγικό τους έργο που στόχο έχει να «ανοίγει μάτια και ψυχές» με άπειρες δυσκολίες μέσα από τις ελάχιστες χαραμάδες του αστικού σχολείου.

Διαδικασίες «προγραμματισμού και εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης»

Ο «προγραμματισμός» γίνεται στην αρχή της σχολικής χρονιάς και έως τις 10 Οκτωβρίου από τον σύλλογο διδασκόντων σε συνεδρίαση που καλείται από τον διευθυντή του σχολείου. Σε αυτήν συμμετέχουν ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Εργου, ενώ είναι δυνατόν να προσκληθούν στελέχη του ΠΕΚΕΣ (Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού), του ΚΕΣΥ (Κέντρο Εκπαιδευτικής Συμβουλευτικής Υποστήριξης), του ΚΠΕ (Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης), καθώς και μέλη ΔΕΠ, κ.λπ. Ολη δηλαδή η ιεραρχία και οι μηχανισμοί του υπουργείου Παιδείας, ώστε ο ασφυκτικός έλεγχος να είναι τέλειος.

Ο σύλλογος διδασκόντων οφείλει να πάρει υπόψη του την Εκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του προηγούμενου σχολικού έτους, τις παρατηρήσεις του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Εργου και τις απόψεις του Σχολικού Συμβουλίου (συμμετέχει ο Δήμος και ο σύλλογος γονέων).

Οι εκπαιδευτικοί εντάσσονται σε Ομάδες Δράσης, ενώ κάθε εκπαιδευτικός υποχρεωτικά συμμετέχει σε δυο Ομάδες.

Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους, κατά την ειδική συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων, πραγματοποιείται η εσωτερική αξιολόγηση (αυτοαξιολόγηση) του έργου της σχολικής μονάδας.

Οι φήμες ότι η «αυτοαξιολόγηση» θα ήταν μια εσωτερική διαδικασία «αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου», «βελτίωσης και ανατροφοδότησης» του έργου της σχολικής μονάδας, έχουν πάει περίπατο. Τόσο ο «συλλογικός προγραμματισμός», οι «ομάδες δράσεις» όσο και η «έκθεση αποτίμησης» στο τέλος της σχολικής χρονιάς, αναρτώνται στην ιστοσελίδα του σχολείου, αλλά και στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ανοίγοντας πόρτες και παράθυρα στην κατηγοριοποίηση του σχολείου και κατ’ επέκταση των μαθητών και εκπαιδευτικών του.

Κάθε αξιολογητής είναι ταυτόχρονα και αξιολογούμενος από τους ανωτέρους του, ώστε να επιτυγχάνεται ο απόλυτος ασφυκτικός έλεγχος στην εφαρμογή της κυρίαρχης πολιτικής.

Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου Παιδαγωγικής Ευθύνης συντάσσουν, μέχρι τις 20 Ιουλίου κάθε έτους, Εκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης για κάθε σχολική μονάδα ευθύνης τους στην ψηφιακή εφαρμογή του ΙΕΠ, αλλά και Εκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης για το σύνολο των σχολικών μονάδων ευθύνης τους, το αργότερο μέχρι τις 30 Ιουλίου κάθε έτους.

Στη συνέχεια, τη σκυτάλη αναλαμβάνει το ΠΕΚΕΣ. Αφού λάβει υπόψη τις ετήσιες Εκθέσεις Εσωτερικής Αξιολόγησης των σχολικών μονάδων καθώς και τις Εκθέσεις των ΣΕΕ για τα σχολεία ευθύνης τους, συντάσσει, στην ψηφιακή εφαρμογή του ΙΕΠ, Εκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ευθύνης του, το αργότερο μέχρι τις 31 Αυγούστου κάθε έτους.

Στην κεφαλή της αξιολογικής πυραμίδας τίθεται η αναβαθμισμένη (από τους συριζαίους) «ανεξάρτητη», υποτίθεται, Αρχή της ΑΔΙΠΠΔΕ (Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση).

Η οποία συντάσσει ετήσια Εκθεση, εστιάζοντας σε γενικές παρατηρήσεις, αναφορικά με τα επιτεύγματα, τις ανάγκες, τις δυσκολίες και τις τάσεις, όπως αυτές προκύπτουν από τις Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης των ΠΕΚΕΣ και εισηγείται προς τον υπουργό Παιδείας τρόπους βελτίωσης και αποτελεσματικότερης οργάνωσης των διαδικασιών του Συλλογικού Προγραμματισμού και της Εσωτερικής και Εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.

Μητσοτάκης και Κεραμέως επείγονται να τα περάσουν όλα άμεσα, αρχής γενομένης από τον Φλεβάρη. Ειδικά για φέτος, που η σχολική χρονιά έχει ήδη διανύσει πάνω από το μισό χρόνο, δεν θα εφαρμοστεί ο «συλλογικός προγραμματισμός», θα εφαρμοστούν όμως διά ροπάλου (αυτό ελπίζουν) οι διαδικασίες εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης. Εκεί στο Μαξίμου και στο Μαρούσι δεν έχουν καμιά τσίπα. Εχουν πετάξει κάθε μάσκα και επιζητούν να εφαρμόσουν την αξιολόγηση ακόμη και αν η μισή και πάνω χρονιά διανύθηκε με καθεστώς τηλεκπαίδευσης!

Γιούλα Γκεσούλη

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΔιπλό έγκλημα
Επόμενο άρθρο Απεργία πείνας Κουφοντίνα: Παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη

Σχετικά Αρθρα

Μεταπτυχιακά: Πιστοποίηση σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς

Παιδεία 29 Ιαν 2023, 10:05

Προετοιμασίες για το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης

Η ΔΟΕ δηλώνει ότι τα σχέδια του ΥΠΑΙθ θα βρουν απέναντι τους εκπαιδευτικούς

Εργατικά 25 Ιαν 2023, 11:02

Οταν υπάρχει Παπαχρήστος, τι να τους κάνει τους ακροδεξιούς η Κεραμέως;

Παιδεία 24 Ιαν 2023, 18:37

Και ο Μητσοτάκης νοσταλγός του επιθεωρητισμού

Μοναδικός στόχος η ικανοποίηση του ακροδεξιού ακροατηρίου και των αφεντικών του κεφαλαίου

Παιδεία 23 Ιαν 2023, 20:24

Υπουργείο «Παιδείας» – Χωροφύλακας

Παιδεία 22 Ιαν 2023, 10:31

O φλογερός έρωτας της Νίκης για τον επιθεωρητή

Κεραμέως: 41 χρόνια χωρίς επιθεωρητές στα σχολεία, ιδού το έγκλημα!

Παιδεία 21 Ιαν 2023, 14:55
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 5 Φλεβάρη

5 Φεβ 2023, 00:01
Υγεία

Πανδημία: Ελαφρά ύφεση δείχνουν τα αναξιόπιστα στοιχεία του ΕΟΔΥ

Εβδομάδα 23-29 Γενάρη 2023

4 Φεβ 2023, 15:09
Στο Ψαχνό

Xαράς ευαγγέλια, άμα μας ψηφίσετε…

4 Φεβ 2023, 00:03
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

4 Φεβ 2023, 00:02
Βαθύ Κόκκινο

Αναλώσιμα εξαρτήματα οι εργάτ(ρι)ες 

4 Φεβ 2023, 00:02
Dixi et salvavi animam meam

Dixi et salvavi animam meam

4 Φεβ 2023, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Φλεβάρη

4 Φεβ 2023, 00:01
Πολιτική

Κατάπτυστη τροπολογία στη λογική των «δύο άκρων»

Αναγνωρίζεται πλήρης ελευθερία δράσης στο νεοναζισμό

3 Φεβ 2023, 19:40
Κόντρες

Κόντρα εκβιασμός στον εκβιαζόμενο

3 Φεβ 2023, 12:18
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Φλεβάρη

3 Φεβ 2023, 00:01
Πολιτική

Eλευθερία δράσης για τους νεοναζιστές, φτάνει να μην κατεβαίνουν στις εκλογές

2 Φεβ 2023, 19:33
Πολιτισμός

ΝΔ: οι καλλιτέχνες είναι τρελοί και διακινούν fake news!

Πολιτική αθλιότητα και χοντρά ψέματα από τη «μονταζιέρα» της; κυβέρνησης Μητσοτάκη

2 Φεβ 2023, 14:57
Ιστορία

Στάλινγκραντ: Η μεγαλύτερη νίκη του αντιφασιστικού πολέμου

2 Φεβ 2023, 14:44
Εργατικά

Συλλήψεις και τρομοκρατία σε εργαζόμενους σε ιδιωτικό κέντρο ειδικών θεραπειών

2 Φεβ 2023, 14:33
Πολιτική

Τάκης κερνά και Τάκης πίνει…

«Κουζίνα-σαλοτραπεζαρία ένα» τα έκανε ο Θεοδωρικάκος

2 Φεβ 2023, 10:30
Εργατικά

Ιδιωτική Εκπαίδευση: Τσουνάμι αυθαιρεσιών, εκβιασμών και τρομοκρατίας

2 Φεβ 2023, 07:30
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Φλεβάρη

2 Φεβ 2023, 00:01
Καταστολή

Καταδίκη της Ελλάδας από το ΕΔΔΑ για την απαγωγή τούρκου πολιτικού πρόσφυγα το 2013 από το κέντρο της Αθήνας

1 Φεβ 2023, 22:12
Πολιτική

Προεκλογικές κοκορομαχίες άνευ κοινωνικής σημασίας

1 Φεβ 2023, 21:13
Κόντρες

Προς άγραν ακροδεξιών ψήφων

1 Φεβ 2023, 19:24
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Σαν σήμερα
  • Σαν σήμερα 5 Φλεβάρη

    Ημέρα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο.Ιαπωνία: Ημέρα μαρτύρων (1597).Μεξικό: Ημέρα συντάγματος (1857-1917).1894: Ιδρύεται η πρώτη φεμινιστική οργάνωση (Αμστερνταμ).1930: Οι Ελληνίδες αποκτούν δικαίωμα ψήφου στις δημοτικές και κοινοτικές εκλογές.1942: Ιδρύεται το ΕΑΜ Νέων.1977: Βόμβες ακροδεξιών σε γραφεία του ΕΚΚΕ στα Εξάρχεια, του ΚΚΕ στην Καισαριανή και του ΚΚΕ εσωτερικού στα Πετράλωνα.1979: Βόμβα στο κοσμηματοπωλείο Ζολώτα, σε εργοστάσιο και έκθεση επίπλων στα Λιόσια (ΕΛΑ).1981: Βόμβα στον ΟΑΕΔ Μοσχάτου (ΕΛΑ).
  • Σαν σήμερα 4 Φλεβάρη

    Ημέρα κατά των ναρκών.Ημέρα κατά του καρκίνου.Σρι Λάνκα: Ημέρα ανεξαρτησίας (1948).Αγκόλα: Ημέρα έναρξης ένοπλου αγώνα κατά της πορτογαλικής αποικιοκρατίας.1902: 30.000 φοιτητές διαμαρτύρονται για την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αναθέσει στην τσαρική διοίκηση τον έλεγχο των σπουδαστικών οργανώσεων (Ρωσία).1905: Ο Εσέρος Ιβάν Καλιάεφ διαμελίζει με βόμβα τον Μεγάλο Δούκα Σεργκέι (η έκρηξη ακούστηκε σε όλη τη Μόσχα).1945: Διάσκεψη της Γιάλτας.1974: Βόμβα του IRA σε λεωφορείο με βρετανούς στρατιώτες, έντεκα νεκροί.1977: Βόμβα ακροδεξιών σε βιβλιοπωλείο της Ασκληπιού (Αθήνα) που πουλούσε βιβλία, δίσκους και είδη λαϊκής τέχνης από τη Βουλγαρία.1987: Χτύπημα κατά του νευροχειρουργού Ζαχαρία Καψαλάκη με τρεις σφαίρες στα πόδια (17Ν).
  • Σαν σήμερα 3 Φλεβάρη

    Μοζαμβίκη: Ημέρα ηρώων.Μεξικό: Γιορτή τεκίλας.1930: Ιδρύεται το Κομμουνιστικό Κόμμα Βιετνάμ.1969: Αντιδικτατορικές εκδηλώσεις φοιτητών στη Νομική στο τελευταίο μάθημα του Γ.Α. Μαγκάκη, επεισόδια, μία σύλληψη.1973: Εξι νεκροί και δεκαεπτά τραυματίες σε συμπλοκή μελών του IRA με αστυνομικούς.1991: Διασπάται το Κομμουνιστικό Κόμμα Ιταλίας σε Δημοκρατικό Κόμμα Αριστεράς και Κόμμα Κομμουνιστικής Επανίδρυσης.1994: Βόμβα στο Ινστιτούτο Γκαίτε (ΕΛΑ-1η Μάη).1998: Βόμβες σε δύο «McDonald’s» σε Χαλάνδρι και Βριλήσσια (17Ν).
  • Σαν σήμερα 2 Φλεβάρη

    Ημέρα υγροβιότοπων.1971: Καταστρέφεται η πρεσβεία της Βρετανίας στο Δουβλίνο μια μέρα μετά τις αντιβρετανικές διαδηλώσεις.1980: Ιδρυτικό συνέδριο του Επαναστατικού Κομμουνιστικού Κόμματος Τουρκίας.2003: Στον εισαγγελέα οδηγούνται οι τρεις πρώτοι συλληφθέντες για συμμετοχή στον Επαναστατικό Λαϊκό Αγώνα (Αγγελέτος Κανάς, Κώστας Αγαπίου και Ειρήνη Αθανασάκη).
  • Σαν σήμερα 1 Φλεβάρη

    Ημέρα Ανταρκτικής.1898: Δολοφονική απόπειρα κατά του βασιλιά Γεωργίου Α’ (Πάτρα).1957: Η 7η Ολομέλεια του παράνομου ΚΚΕ διαγράφει τον Νίκο Ζαχαριάδη.1968: Δίκη των 29 της ΔΑΚ κεκλεισμένων των θυρών στο στρατοδικείο Χανίων, εικοσιτέσσερις καταδίκες.1969: Ο Γιάσερ Αραφάτ ανακηρύσσεται πρόεδρος της PLO.2013: Διπλή ληστεία στην ΑΤΕ και στο ταχυδρομικό γραφείο στον Βελβεντό Κοζάνης από άτομα με καλάσνικοφ.
Περισσότερα...
H παπάρα
  • Τα λογικά άλματα του… ευέλικτου Αλέξη

    1 Φεβ 2023, 14:42
    Εάν ο κ. Φλώρος ήταν ύποπτος για κατασκοπία και μετά από δυο χρόνια παρακολούθησής του είχαν βρεθεί στοιχεία που αφορούν κατασκοπία, θα μπορούσε να του ανανεωθεί η θητεία για έναν ακόμη χρόνο και να παραμένει στη θέση του; Προφανώς δεν τους παρακολουθούσαν για κατασκοπία. Και είναι ντροπή να αιωρούνται τέτοιου είδους ερωτήματα πάνω από άξιους αξιωματικούς των ενόπλων μας δυνάμεων. Αρα λοιπόν για ποιο λόγο; Ποιος και γιατί θέλει να τους έχει στο χέρι; Ποιος και γιατί ήθελε να εκβιάζει τους ανώτατους αξιωματικούς, την ώρα που αυτοί επιτελούσαν το καθήκον τους σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις; Και σε μια περίοδο όμως όπου η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε εξοπλιστικά προγράμματα συνολικού ύψους 15 δισεκατομμυρίων ευρώ.

    Αλέξης Τσίπρας

    (Προφανώς ο Φλώρος και οι υπόλοιποι ανώτατοι καραβανάδες δεν παρακολουθούνταν για κατασκοπία. Για ποιο λόγο παρακολουθούνταν; Επειδή ο Μητσοτάκης «έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε εξοπλιστικά προγράμματα συνολικού ύψους 15 δισεκατομμυρίων ευρώ», λέει ο Τσίπρας. Τι σημαίνει αυτό για τους υπό παρακολούθηση στραταίους; Πώς θα τους εκβίαζαν; Θα έβρισκαν αν αυτοί έκαναν παζάρια για μίζες προκειμένου να «σπρώξουν» συγκεκριμένα οπλικά συστήματα; Αν ναι, τότε πώς ο Τσίπρας τους χαρακτηρίζει «άξιους αξιωματικούς των ενόπλων μας δυνάμεων», που «επιτελούσαν το καθήκον τους»; Μπορεί να είναι άξιος όποιος δεν ενέχεται μεν σε κατασκοπία, αλλά ενδεχομένως ενέχεται σε μιζαρίσματα του εμπόριου όπλων; Ανήκει το μιζάρισμα στα… καθήκοντα των ανώτατων αξιωματικών; Στην προσπάθειά του να υπερασπιστεί το σύστημα και να χτυπήσει μόνο τον Μητσοτάκη, ο Τσίπρας κάνει κραυγαλέα λογικά άλματα. Ενα από τα δυο: ή ο Μητσοτάκης παρακολουθούσε τους καραβανάδες φοβούμενος μην παίξουν δικά τους παιχνίδια με μίζες ή η παρακολούθησή τους δεν είχε κανένα νόημα και ηλιθιωδώς τους «βυσμάτωσε». Αν ήταν «καθαροί», δε θα είχε κανένα λόγο να τους παρακολουθεί και να τους έχει στο χέρι)

  • Η επιτομή της πολιτικής αθλιότητας

    26 Ιαν 2023, 19:47
    Δεν υπάρχει ούτε ένας Ελληνας που να έχει ενοχληθεί περισσότερο από αυτή την ιστορία από όσο εγώ. Γι’ αυτό είμαι και ο πρώτος που θέλω να διαλευκανθεί από τη Δικαιοσύνη αυτή η υπόθεση το ταχύτερο δυνατό, για να μην μένουν σκιές και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι όλων αυτών των απαράδεκτων μεθοδεύσεων. (…) Ενώ εγώ λοιπόν ενδιαφέρομαι να διαλευκανθεί αυτή η υπόθεση, πέρα από τη θεσμική της διάσταση και για λόγους βαθιά προσωπικούς, έχω την εντύπωση ότι ο ΣΥΡΙΖΑ τόσο με τις κινήσεις του των τελευταίων μηνών όσο και με το περιεχόμενο της πρότασης μομφής ενδιαφέρεται πρωτίστως να ζημιώσει και να ρίξει την κυβέρνηση. (…) Κάποιοι «πράκτορες 000» ή κάποιοι «Κλουζώ» αποφάσισαν να επιδείξουν το αστυνομικό τους δαιμόνιο και να εξαντλήσουν τη φαντασία τους σε βάρος μου και στη συνέχεια άφησαν να διαρρεύσουν τα αποτελέσματα των ανήθικων και παράνομων δραστηριοτήτων τους σε εχθρικά προς την κυβέρνηση μέσα ενημέρωσης, για λόγους που μόνο την κυβέρνηση πάντως δεν εξυπηρετούν. (…)  Κυρίως όμως στην περίπτωσή μου είναι ένας Πρωθυπουργός με τον οποίο έχουμε επί δεκαετίες κοινή διαδρομή. Δεν είναι μυστικό. Είναι κάτι που το γνωρίζουν όλοι. Και γι’ αυτό τον λόγο επαναλαμβάνω ότι είμαι απολύτως πεπεισμένος ότι ο Πρωθυπουργός δεν είχε καμία γνώση αυτής της δύσοσμης υπόθεσης, που άλλωστε χρησιμοποιείται τώρα εις βάρος του.

    Κωστής Χατζηδάκης

    (Δεν αμφιβάλλει ότι τον παρακολουθούσαν και ότι η παρακολούθησή του, εκτός από ανήθικη, ήταν και παράνομη. Αρα, σε αντίθεση με τον συνάδελφό του Γεραπετρίτη, είναι πεπεισμένος ότι ο Τσίπρας δεν είπε ψέματα. Οτι ο Ράμμος όντως επιβεβαίωσε την παρακολούθηση Χατζηδάκη. Είναι επίσης πεπεισμένος ότι ο πρωθυπουργός δεν ήξερε τίποτα γι’ αυτή τη δύσοσμη υπόθεση. Εδώ διαφοροποιείται από τον συνάδελφό του Αδωνι Γεωργιάδη που υποστήριξε -ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης- ότι δεν υπήρξε κάτι δύσοσμο και πως το μόνο δύσοσμο είναι ότι διέρρευσαν οι παρακολουθήσεις. Αλήθεια, ζήτησε ο Χατζηδάκης από τον παλιό φίλο του, τον πρωθυπουργό, να βρει τους ενόχους που διέταξαν την παρακολούθησή του; Καθόλου δύσκολο δεν είναι. Πολιτικός προϊστάμενος της ΕΥΠ/ΚΥΠ είναι ο πρωθυπουργός, μπορούσε κάλλιστα να σηκώσει το τηλέφωνο και να προστάξει τον νυν διοικητή, πρέσβη ΔεμίρηQ «φέρε μου αμέσως το φάκελο των νόμιμων επισυνδέσεων του υπουργού Κωστή Χατζηδάκη». Γιατί δεν το ζήτησε από τον φίλο του, τον πρωθυπουργό; Γιατί δεν το έκανε μόνος του ο πρωθυπουργός, αγανακτισμένος που κάποιοι δύσοσμοι βάφτισαν «εθνικώς ύποπτο» τον παλιό φίλο και συνεργάτη του; Για τον υπαινιγμό ότι οι κυπατζήδες τον παρακολουθούσαν για να πλήξουν την κυβέρνηση δεν λέμε τίποτα, μας ξεπερνά. Η σκέψη που αβίαστα κάνει ο καθένας και η καθεμιά είναι: δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία για την πολιτική αθλιότητα του… σούπερμαν του νεοφιλελευθερισμού Κωστή Χατζηδάκη. Μήπως, όμως, τον κρατάει και από κάπου ο Κούλης;)

  • Δεν υπάρχει αισχροκέρδεια, τι δεν καταλαβαίνετε;

    23 Ιαν 2023, 13:36
    Εχουμε ήδη φτιάξει δύο εργαλεία. Το «Καλάθι του Νοικοκυριού» από τη μια και το «market pass» από την άλλη που ξεκινάει σε δύο εβδομάδες και θα επιδοτεί το 10% των αγορών. Συνδυαστικά τα δύο μέτρα για κάποιον που έχει πραγματικά οικονομική πίεση, ξεπερνούν κατά πολύ τον πληθωρισμό. (...) Την περασμένη εβδομάδα, για πρώτη φορά μετά τον πόλεμο, ορισμένες βιομηχανίες τροφίμων έστειλαν στα σούπερ μάρκετ τιμοκαταλόγους με μειώσεις. Οχι μόνο ακύρωσαν τις αυξήσεις που είχαν προαναγγείλει, αλλά έκαναν και μειώσεις. (...) Δεν είναι παράνομο να μειώνει κάποιος την ποσότητα. Παράνομο θα ήταν εάν η διαφορά της τιμής σε σχέση με την ποσότητα ξεπερνούσε το πλαφόν του κέρδους. Το πλαφόν του κέρδους δεν το έχουμε βάλει στη συσκευασία. Το πλαφόν του κέρδους το έχουμε βάλει στη μονάδα βάρους και στον όγκο. Αρα, σταθμίζουμε για να βάλουμε το πρόστιμο. Δεν μπορεί κάποιος να κοροϊδέψει το κράτος με αυτόν τον τρόπο. Διότι αν μειώσει την ποσότητα και αυξήσει την τιμή και ξεπεράσει το περιθώριο κέρδους που είναι κλειδωμένο στον Σεπτέμβριο του 2021, τότε υπάρχει πρόστιμο. (...) Στους τέσσερις χιλιάδες ελέγχους που κάναμε το τελευταίο διάστημα το ποσοστό παραβατικότητας ήταν κάτω από το 6%. Καταλαβαίνω ότι ο κόσμος αισθάνεται ότι υπάρχει γύρω του αισχροκέρδεια γιατί βλέπει τις τιμές που αυξάνονται. Ομως αν δείτε τις τιμές καταναλωτή ακόμα και στα τρόφιμα που είναι πολύ πιο πάνω από τον πληθωρισμό, οι αυξήσεις είναι κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, όχι μόνο της Ευρωζώνης, που είναι οι πλουσιότερες χώρες, αλλά και συνολικά της Ευρωπαϊκής Ενωσης  που είναι μέσα και οι πολύ φτωχότερες. Για να είμαστε πολύ κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στις αυξήσεις πάει να πει ότι δεν είναι η αισχροκέρδεια το πρόβλημά μας. Το πρόβλημά μας είναι ο πραγματικός πληθωρισμός στην Ευρώπη, ο οποίος έχει πάρει την κάτω βόλτα - στην Ελλάδα με μεγάλη ταχύτητα και είμαι υπερήφανος γι’ αυτό.

    Αδωνις Γεωργιάδης

    (Από πού ν' αρχίσεις και πού να τελειώσεις; Από την ψεματάρα ότι επιδοτούνται με 10% οι αγορές, όταν το αισχρό "market pass" είναι ένα φιλοδώρημα ελεημοσύνης, που δε συνδέεται με τις αγορές, αλλά ισούταν με 22 ευρώ το μήνα συν 10 ευρώ για κάθε προστατευόμενο άτομο; Από την ψεματάρα ότι «καλάθι» και "market pass" ξεπερνούν τον πληθωρισμό, άρα ο εργαζόμενος θα βάζει και λεφτά στην τσέπη; Προτιμούμε να σταθούμε στο προκλητικό ψέμα ότι δεν υπάρχει αισχροκέρδεια! Το κόλπο με τη μείωση των συσκευασιών και την ταυτόχρονη αύξηση των τιμών, φτάνει η αύξηση να ανταποκρίνεται στα «στοιχεία κόστους», είναι ένα δώρο που έκανε η κυβέρνηση Μητσοτάκη στους καπιταλιστές της βιομηχανίας, του εισαγωγικού εμπόριου και του λιανεμπόριου, προκειμένου με τα γνωστά κόλπο των υπερτιμολογήσεων να γδέρνουν τον ελληνικό λαό, εκμεταλλευόμενοι την αύξηση του πληθωρισμού)

  • Περιγράφοντας τον εαυτό σου με την αλαζονική βεβαιότητα ότι περιγράφεις άλλους

    19 Ιαν 2023, 10:16
    Υπάρχουν πολλών ειδών δυσκολίες που αντιμετωπίζω ως πολιτικός. Αλλά αυτού του είδους τα ζητήματα τα αντιμετωπίζω με μια ψυχραιμία και ηρεμία, γιατί γνωρίζω τι είναι αυτό που πρέπει να γίνει. Πιο πολύ με δυσκολεύουν άλλου τύπου καταστάσεις στην πολιτική. Οπως τα πισώπλατα μαχαιρώματα, οι διπρόσωποι άνθρωποι και όταν αντιλαμβάνομαι ότι έχω απέναντί μου κάποιον που δεν τον ενδιαφέρει να βρεθεί λύση, αλλά αποσκοπεί σε πρόσκαιρο μικροκομματικό όφελος. Επίσης οι άνθρωποι που δεν έχουν αρχές. (…) Το έχω πει αρκετές φορές και θα το πω όσες φορές χρειαστεί. Είχα πει ότι αν έμπαινα στην πολιτική θα πολιτευόμουν με τον δικό μου τρόπο. Μέρος του τρόπου αυτού ήταν να είμαι ανοιχτός και ξεκάθαρος για το ποιος είμαι. Μέρος του ποιος είμαι είναι και η σεξουαλική μου ταυτότητα. Επομένως το να το απέκρυπτα θα υπονοούσε ότι υπάρχει κάτι μεμπτό. (…) Κάποιοι μάλιστα ισχυρίζονται πως το έχω εκμεταλλευτεί προς όφελός μου, ότι το εργαλειοποίησα. Ολα αυτά τα θέματα δεν είναι θέματα μόδας.

    Νικόλας Γιατρομανωλάκης

    (Επιχείρηση αναστήλωσης μετά την κατεδάφιση του κατασκευασμένου προοδευτικού προφίλ από τους φοιτητές της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Ο πορφυρογέννητος Γιατρομανωλάκης σε… ψυχαναλυτικού τύπου συνέντευξη στα «Νέα» για να πει ότι… δεν εργαλειοποίησε τον σεξουαλικό του προσανατολισμό. Και τα τρία τέταρτα της συνέντευξης αναφέρονται στον σεξουαλικό του προσανατολισμό! Που κάποιοι σαν αυτόν τον έκαναν μόδα για να χτίσουν καριέρες. Με την αλαζονεία του μανατζαρίσκου καταφέρεται ενάντια στους διπρόσωπους και χωρίς αρχές ανθρώπους, χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι περιγράφει τον εαυτό του. Οι φοιτητές της Σχολής του Εθνικού, πάντως, δεν τον κατήγγειλαν για τον σεξουαλικό του προσανατολισμό, αλλά επειδή θεώρησε ότι μπορεί να τους κοροϊδέψει και επειδή με αγοραία –και βλακώδη- χυδαιότητα προσπάθησε να τους κάνει… μάθημα εθελοτυφλίας. Κι αυτός, ξανάβγαλε στο αστικό μεϊντάνι τον σεξουαλικό του προσανατολισμό, νομίζοντας ότι πίσω απ’ αυτόν θα κρύψει τα πολιτικά εγκλήματα της νεοφιλελεύθερης κυβέρνησης στην οποία συμμετέχει. Φιλελέρες παντός καιρού…)

  • Πνεύμα και ηθική και προπαντός… ψιλό γαζί!

    18 Ιαν 2023, 08:57
    Ενα μήνα μετά τις συλλήψεις και τις καταγγελίες για διαφθορά συγκεκριμένων ευρωβουλευτών, οι ευρωβουλευτές πραγματοποίησαν απολογισμό των εξελίξεων και ζήτησε συγκεκριμένα μέτρα. Ανοίγοντας τη συζήτηση, η επίτροπος Ylva Johansson εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καταδίκασε τους «λίγους που θέτουν σε κίνδυνο την καλή δουλειά τόσων πολλών». Η μεγαλύτερη διαφάνεια και λογοδοσία δεν αρκούν για την καταπολέμηση της διαφθοράς, η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί με την πλήρη ισχύ του νόμου, δήλωσε. Στη συνέχεια, ανακοίνωσε ότι πολύ σύντομα η Επιτροπή θα υποβάλει νέο νόμο για την ποινικοποίηση όλων των μορφών διαφθοράς, με εναρμονισμένους ορισμούς και κυρώσεις σε ολόκληρη την ΕΕ, αλλά και τα απαραίτητα εργαλεία για την αστυνομία και τα δικαστήρια. Ένα δεύτερο πακέτο μέτρων, η «δέσμη για την υπεράσπιση της δημοκρατίας», είναι σε προπαρασκευαστικό στάδιο, πρόσθεσε. Οι ευρωβουλευτές που έλαβαν τον λόγο εξ ονόματος των πολιτικών ομάδων εξέφρασαν τη συνεχιζόμενη οργή τους, τη ντροπή τους και το σοκ τους για τους ισχυρισμούς περί διαφθοράς, με ομιλητές από μια ευρεία πλειοψηφία να καταφέρονται κατά των ενεργειών λίγων ατόμων, που ωστόσο αμαυρώνουν το θεσμό που εκπροσωπεί όλους τους Ευρωπαίους. Επαναλαμβάνοντας ότι η δημοκρατία δεν πωλείται και ότι απαιτούνται επειγόντως μεταρρυθμίσεις για την προστασία της από τη διαφθορά και τις ξένες παρεμβάσεις, η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από συγκεκριμένες προτάσεις για τα επόμενα βήματα, όπως: ·  η σύσταση κοινοβουλευτικής επιτροπής αφιερωμένης στο εν λόγω θέμα ·  να καταστεί πλήρως υποχρεωτικό το Μητρώο Διαφάνειας της ΕΕ ·  η σύσταση ανεξάρτητου φορέα δεοντολογίας για τα θεσμικά όργανα της ΕΕ ·  η βελτίωση των κανόνων σχετικά με την καταγγελία δυσλειτουργιών ·  η καλύτερη επιβολή των υφιστάμενων κανόνων ·  η πλήρης εφαρμογή των προτάσεων των δύο ειδικών επιτροπών για τις ξένες παρεμβάσεις.

    Ανακοίνωση Τύπου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, 17.01.2023

    (Ανευ δικού μας σχολίου, πέραν της επισήμανσης ότι το ευρωσύστημα ούτε που συζητά την απαγόρευση του λόμπινγκ που θεωρείται θεμέλιο της... Ευρωπαϊκής Δημοκρατίας)

Περισσότερα...
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Αφίσες















Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αρχείο Εφημερίδας
Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo