Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Και η απεξάρτηση στους εμπόρους της Υγείας
  • Απεργία στην εκπαίδευση στο Παρίσι: Αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη
  • Save Dada, Areti and Glykeria
  • Αποσύρουν δυνάμεις από τη Γάζα οι σιωναζιστές, για να μειώσουν τη φθορά από το συνεχές σφυροκόπημα της Παλαιστινιακής Αντίστασης
  • Σαν σήμερα 16 Ιούνη
  • Οι Ιρανοί εξακολουθούν να σφυροκοπούν με πυραύλους το Ισραήλ (video)
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Απίστευτο τρολάρισμα των υποψηφίων με θέμα «δημιουργικότητα και σχολείο»
Παιδεία

Απίστευτο τρολάρισμα των υποψηφίων με θέμα «δημιουργικότητα και σχολείο»

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr4 Ιούν 2025, 21:04

Τα θεωρητικά μαθήματα, όπως π.χ. η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (η έκθεση παλαιότερα), η Ιστορία, είναι κατεξοχήν φρονηματικά μαθήματα. Αποστεωμένα από κάθε προοδευτική σκέψη, «προικισμένα» με απόψεις παρμένες από το ελληνικό και διεθνές αντιδραστικό ρεπερτόριο, στο πλαίσιο του αστικού σχολείου του στραγγαλισμού της προσωπικότητας και της κριτικής σκέψης, του παπαγαλισμού και της μίμησης αποδεκτών για το σύστημα προτύπων, επιδιώκουν να καθοδηγήσουν τους νέους στο ασφαλές καταφύγιο της κυρίαρχης ιδεολογίας.

Σε αυτό το πλαίσιο γίνεται και η επιλογή των θεμάτων από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων. Οι υποψήφιοι καλούνται να παραθέσουν αναμασημένες ιδέες, αποδεκτές πάνω απ’ όλα από το σύστημα εξουσίας, που μπορεί να μην τους εκφράζουν, είναι όμως υποχρεωμένοι να τις στηρίξουν, αφού από πάνω τους στέκει ο πέλεκυς της αποτυχίας στην καρμανιόλα των πανελλαδικών εξετάσεων. Η αποθέωση της υποκρισίας! Να μην γράφεις αυτά που νιώθεις και πιστεύεις, αλλά αυτά που υποχρεούσαι να γράψεις για να μην μηδενιστείς και χάσεις το πολυπόθητο τρένο της εισαγωγής στις πανεπιστημιακές σχολές.

Φέτος, λοιπόν, το θέμα στο εξεταζόμενο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας ήταν η σχέση σχολείου και δημιουργικότητας! Πρόκειται για το απόλυτο τρολάρισμα των υποψηφίων!

Το σχολείο της μερικής γνώσης και όχι της ολόπλευρης μόρφωσης, της καλλιέργειας δεξιοτήτων χρήσιμων για την αγορά, της κατάπνιξης των χαρισμάτων και των ιδιαίτερων κλίσεων των μαθητών, του σκληρού ανταγωνισμού, της αποθέωσης των ταξικών φραγμών, το σχολείο-απέραντο εξεταστικό κέντρο, αποκομμένο από τον πολιτισμό (η κυβέρνηση Μητσοτάκη αφάνισε ακόμη και αυτή τη στοιχειώδη επαφή με τις τέχνες, αφού εξοβέλισε τη μουσική, τα καλλιτεχνικά, το σχέδιο, το θέατρο) δεν έχει καμιά σχέση με τη δημιουργικότητα, την οποία μάλιστα πολεμά ως επικίνδυνη.

Παραθέτουμε χαρακτηριστικό άρθρο του Γιώργου Καββαδία από το drepani.gr

Απίστευτο τρολάρισμα* των υποψηφίων με θέμα «δημιουργικότητα και σχολείο»

Να μετράς μέρες για την αποφοίτησή σου από ένα εξεταστικό κάτεργο, όπως έχουν καταντήσει το Λύκειο, περνώντας από τις Συμπληγάδες των πανελλαδικών εξετάσεων – θεσμό ψυχοφθόρο, πνευματοκτόνο και ταξικού αποκλεισμού χιλιάδων υποψηφίων – και την πρώτη μέρα να διαγωνίζεσαι στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας με θέμα τη σχέση σχολείου και δημιουργικότητας. Ορισμός του απόλυτου τρολαρίσματος* από την Επιτροπή των «σοφών» της Κεντρικής Επιτροπής των Εξετάσεων και την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ!

Για μια ακόμα χρονιά η επιλογή των θεμάτων επιβεβαιώνει ότι το η Νεοελληνική Γλώσσα – Λογοτεχνία είναι το κατ΄ εξοχήν μάθημα αναπαραγωγής της κυρίαρχης ιδεολογίας και της απύθμενης υποκρισίας. Για ποια δημιουργικότητα να γράψει ο υποψήφιος σε ένα εξετασιοκεντρικό σχολείο που καταπνίγει κάθε ίχνος δημιουργικότητας, αυτενέργειας και πρωτοβουλίας. Σε ένα σχολείο, όπου η εκπαιδευτική διαδικασία προσαρμόζεται στην προκρούστεια κλίνη των εξετάσεων προκαλώντας άγχος και άλλες ψυχοσυναισθηματικές διαταραχές στους μαθητές. Η εξεταστέα ύλη σαν βουνό καταπλακώνει μαθητές και εκπαιδευτικούς. Με τον εξεταστικό Γολγοθά να ξεκινά από το Δημοτικό Σχολείο με εξετάσεις PISA να συνεχίζεται με την περιβόητη Τράπεζα Θ(υ)μάτων … Σε ένα σχολείο από το οποίο εξοβέλισαν τη μουσική, τα καλλιτεχνικά, το σχέδιο, το θέατρο, κατάργησαν τους καλλιτεχνικούς αγώνες… Λακωνικά και δηκτικά ο Γιώργος Μαυρογιώργος, ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σχολιάζει: «Η δημιουργικότητα αρχίζει από την κούνια»: Κι απ’ τη μήτρα! Μόνο που έρχεται το σχολείο για να την «παγώσει», να την αναστείλει! … Ως βαθμολογητής, θα έδινα “άριστα” σε υποψήφιο/α που αποχωρούσε διαμαρτυρόμενος/η για το θάνατο της δημιουργικότητας στο σχολείο!».

Εύστοχα η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων σε σημερινή ανακοίνωσή της αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «με έκπληξη, θυμό και πικρία πληροφορηθήκαμε ότι το θέμα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας επικεντρώνεται στην αξία της δημιουργικότητας στο σχολείο και τη συμβολή της τέχνης στην ανάπτυξη του ερευνητικού, δημιουργικού νου: Ζητήθηκε σήμερα από τους μαθητές και τις μαθήτριες που αποφοιτούν φέτος, μετά από τρία χρόνια στο Γενικό Λύκειο χωρίς ίχνος τέχνης στο ωρολόγιο πρόγραμμα, να τοποθετηθούν επί της αναγκαιότητας και της αξίας στην τέχνη στην εκπαίδευση των νέων ανθρώπων! Έχει ξεχάσει το ΥΠΑΙΘΑ ότι όλα τα μαθήματα τέχνης αφαιρέθηκαν από το πρόγραμμα των Λυκείων όλης της χώρας χωρίς διαβούλευση και αιτιολόγηση, το 2021; …Στη χώρα που αυτοπροσδιορίζεται ως κοιτίδα πολιτισμού για την ανθρωπότητα δεν διδάσκονται οι Εικαστικές Τέχνες, η Μουσική και το Θέατρο στο Λύκειο!»

Η παραγωγή λόγου –πάλαι ποτέ Έκθεση Ιδεών- ήταν και είναι ένας τρόπος φυγής από την πραγματικότητα. Τρόπος φυγής αλλοτριωτικός, αφού καλείται ο υποψήφιος να γράψει εξιδανικευμένα χωρίς να παίρνει υπόψη του την εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα για την αξία κάθε έννοιας, όπως της δημιουργικότητας με βάση το συγκεκριμένο θέμα. Σε αυτή την κατεύθυνση και τα επιλεγμένα κείμενα που στη συντριπτική πλειονότητά τους χαρακτηρίζονται από ιδεολογική μονομέρεια, χωρίς να εστιάζουν στις κοινωνικές συνθήκες και τις πραγματικές αιτίες των φαινομένων. Άλλωστε στα κείμενα της Ν. Γλώσσας και της Τράπεζας Θεμάτων και στην «Έκθεση Ιδεών» οι κοινωνικές τάξεις, οι κοινωνικές θέσεις και συγκρούσεις έχουν εξαφανιστεί.

Το θέμα έκθεσης  έχει δύο ζητούμενα και ζητά από τους υποψηφίους να εκφράσουν την άποψή τους αναμασώντας τις απόψεις του κειμένου.  Είναι χαρακτηριστική και τυποποιημένη τα τελευταία χρόνια η διατύπωση του ζητουμένου: «Αξιοποιώντας δημιουργικά τα Κείμενα 1 και 2 να παρουσιάσετε τις απόψεις σας …». Δείχνει ότι στόχος είναι η χειραγώγηση των υποψηφίων με την αναπαραγωγή και εμπέδωση της κυρίαρχης ιδεολογίας.  Με αποτέλεσμα να  καταπνίγεται ο αυθορμητισμός και να εθίζονται οι μαθητές στην ανειλικρίνεια και την υποκρισία και να μην εκφράζουν τις προσωπικές τους απόψεις. Ακόμα περισσότερο ναρκώνεται η κριτική σκέψη και παθητικά γίνονται αποδεκτές οι υποτιθέμενες «αιώνιες και γενικού κύρους αλήθειες», ενώ παράλληλα διαμορφώνονται ανελεύθερες προσωπικότητες. Άλλωστε η παραγωγή λόγου συρρικνώνεται παντοιοτρόπως τα τελευταία χρόνια. Από τις 500 – 600 λέξεις φτάσαμε στις 350 – 400.

Ούτως ή άλλως συνολικά η αντιεκπαιδευτική πολιτική στοχεύει στο σχολείο των δεξιοτήτων και όχι της ουσιαστικής γνώσης και γενικής παιδείας. Σε αυτό το πλαίσιο στόχος του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας – Λογοτεχνίας δεν είναι η σε βάθος κατανόηση και κριτική προσέγγιση των κειμένων, η γλωσσική καλλιέργεια  των μαθητών παρά η ανάπτυξη κάποιων δεξιοτήτων και απόκτηση ασύνδετων αποσπασματικών γνώσεων.  Η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων που προβάλλεται με φωτοστέφανο αθωότητας από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αποτελεί το πιο δηλητηριώδες τμήμα της οικοδόμησης του λεγόμενου «νέου σχολείου». Μια Τράπεζα θεμάτων που έχει μετατραπεί σε χωματερή ιδεολογικών σκουπιδιών με κείμενα – στην πλειονότητά τους – άγνωστων δημοσιογράφων – προπαγανδιστών της κυβέρνησης και της κυρίαρχης ιδεολογίας. Κατακλύζεται η Τράπεζα Θεμάτων με κείμενα από την «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» και «ΤΟ ΒΗΜΑ» τις ναυαρχίδες της συντήρησης και από τις ιστοσελίδες “protagon”, “athens voice” και “in”. Προοδευτικοί διανοούμενοι, συγγραφείς και δοκιμιογράφοι, αλλά και έντυπα προοδευτικά έχουν καταχωνιαστεί στους απαγορευμένους πίνακες της Επιτροπής των… σοφών που κάθε χρόνο επιλέγουν τα θέματα. Επιμένουν σε κείμενα και ασκήσεις ιδεολογικής χειραγώγησης. Θέματα περίσσιας υποκρισίας. Στόχος δεν είναι μόνο οι μαθητές, αλλά και οι εκπαιδευτικοί, ώστε να μπουν στα καλούπια των εξετάσεων και μετατραπούν σε ιμάντες της κυρίαρχης πολιτικής και ιδεολογίας.

Γιατί το μάθημα ιδεολογικής χειραγώγησης δεν αφορά μόνο τους μαθητές. Αφορά και τους εκπαιδευτικούς που οφείλουν να μην ασχολούνται με το περιεχόμενο των κειμένων, αλλά με το χ σχήμα λόγου και την δήθεν αντικειμενική μοριοδότηση. Αυτή την αντίληψη διαχέουν και στις επιτροπές των βαθμολογικών κέντρων με τους κάθε λογής «πρόθυμους». Ακραίο παράδειγμα ιδεολογικής χειραγώγησης των εκπαιδευτικών και οι ενδεικτικές απαντήσεις της Κεντρικής Επιτροπής των Εξετάσεων. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στις απαντήσεις για την παραγωγή λόγου απουσιάζουν οι έννοιες πολιτικοποίηση, κοινωνικά κινήματα και άλλα.  «Λίθοι, πλίνθοι και κέραμοι ατάκτως ερριμμένα» είναι ο… κατάλογος των απαντήσεων για να προκαταλάβουν τους βαθμολογητές και να τυποποιήσουν τη βαθμολόγηση των γραπτών των υποψηφίων.

Τέτοιες επιλογές θεμάτων καταδυναστεύουν τις εξετάσεις και τη διδασκαλία του μαθήματος με αναχρονιστικές και συντηρητικές απόψεις αποστεώνοντας ακόμα περισσότερο το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας που υποφέρει στην προκρούστεια κλίνη της κυρίαρχης ιδεολογίας με επικίνδυνες περιπλοκές για την πνευματική συγκρότηση και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών που υποτίθεται ότι είναι ο στόχος του.

*Troll είναι αυτός που κάνει trolling, αγγλική λέξη που αναφέρεται σε σύρσιμο του δολώματος μέσα στο νερό. Τρολάρισμα ή trolling είναι η προσπάθεια (επιτυχημένη συνήθως) εκνευρισμού ή ενόχλησης ενός ή περισσοτέρων ατόμων ώστε να δημιουργήσουν αντιδράσεις με τελικό σκοπό τη διασκέδαση του τρολ. Τρολ και τρολάρισμα Τρολ είναι αυτός που έχει σκοπό να κάνει κακό σε μια διαδικτυακή κοινότητα, προκαλώντας αναταραχή.

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΣυσπείρωση Πανεπιστημιακών: Ο Μητσοτάκης και η ΝΔ επιχειρούν να προσδώσουν στα Πανεπιστήμια χαρακτηριστικά στρατοπέδων
Επόμενο άρθρο Σαν σήμερα 5 Ιούνη

Σχετικά Αρθρα

Απεργία στην εκπαίδευση στο Παρίσι: Αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη

Διεθνή 16 Ιούν 2025, 14:23

Η πλήρης εξαχρείωση: Το ΣτΕ έκρινε συνταγματικό το νόμο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια διασφαλίζοντας το «δίκιο του μονάρχη»

Παιδεία 15 Ιούν 2025, 09:53

Θα ακούσετε επιτέλους τους χιλιάδες φοιτητές και φοιτήτριες;

Ανοιχτή επιστολή προέδρων φοιτητικών συλλόγων Αθήνας και Θεσσαλονίκης προς την υπουργό Παιδείας

Παιδεία 12 Ιούν 2025, 00:56

Κέντρα Ξένων Γλωσσών: Υψηλή κερδοφορία και εργασιακές σχέσεις-γαλέρας

Χάρη στην αδιαφορία του εκπαιδευτικού συστήματος για την ξενόγλωσση εκπαίδευση

Παιδεία 11 Ιούν 2025, 21:02

Τα παιδιά μας δεν είναι αριθμοί: Ξεσηκώθηκαν στα Χανιά ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων

Παιδεία 11 Ιούν 2025, 20:04

Πάνω από 100 εστιακοί φοιτητές απειλούνται με έξωση στα Γιάννενα

Καταγγελία του Συλλόγου Εστιακών Φοιτητών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Παιδεία 10 Ιούν 2025, 11:34
Ροή Ειδήσεων
Υγεία

Και η απεξάρτηση στους εμπόρους της Υγείας

16 Ιούν 2025, 14:37
Διεθνή

Απεργία στην εκπαίδευση στο Παρίσι: Αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη

16 Ιούν 2025, 14:23
Πολιτική

Save Dada, Areti and Glykeria

16 Ιούν 2025, 14:07
Διεθνή

Αποσύρουν δυνάμεις από τη Γάζα οι σιωναζιστές, για να μειώσουν τη φθορά από το συνεχές σφυροκόπημα της Παλαιστινιακής Αντίστασης

16 Ιούν 2025, 10:57
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 16 Ιούνη

16 Ιούν 2025, 00:01
Διεθνή

Οι Ιρανοί εξακολουθούν να σφυροκοπούν με πυραύλους το Ισραήλ (video)

15 Ιούν 2025, 11:43
Διεθνή

Αγρια καταστολή των παλαιστίνιων κρατούμενων

Επειδή πανηγύριζαν για τους ιρανικούς πυραύλους

15 Ιούν 2025, 10:35
Πολιτική

Oλες/οι σήμερα στις 7 το απόγευμα στο Σύνταγμα: Για την Παλαιστίνη!

15 Ιούν 2025, 09:54
Παιδεία

Η πλήρης εξαχρείωση: Το ΣτΕ έκρινε συνταγματικό το νόμο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια διασφαλίζοντας το «δίκιο του μονάρχη»

15 Ιούν 2025, 09:53
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 15 Ιούνη

15 Ιούν 2025, 00:01
Διεθνή

Σκληρό και απόλυτα επιτυχημένο πλήγμα του Ιράν στη σιωνιστική οντότητα (video και φωτογραφίες)

Χτυπήθηκε και το σιωναζιστικό υπουργείο Πολέμου - Νεκροί και τραυματίες

14 Ιούν 2025, 14:13
Η παπάρα

Και ανιστόρητος ο προκλητικός σιωναζιστής

14 Ιούν 2025, 08:35
Πολιτική

Oλες/οι την Κυριακή στις 7 το απόγευμα στο Σύνταγμα: Για την Παλαιστίνη!

14 Ιούν 2025, 07:42
Διεθνή

Mια εικόνα χίλιες λέξεις

14 Ιούν 2025, 07:02
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

14 Ιούν 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 14 Ιούνη

14 Ιούν 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Πέφτουν κεφάλια προδοτών

Η Αντίσταση ξεκαθαρίζει την κατάσταση

13 Ιούν 2025, 20:37
Διεθνή

Η Χαν Γιούνις δεν παραδίνεται – αμύνεται με επιτυχία

13 Ιούν 2025, 13:07
Διεθνή

Οι Αμερικανοί εκβιάζουν το Ιράν μέσω των σιωναζιστών

13 Ιούν 2025, 10:57
Πολιτική

Εσχάτη προδοσία και εσχάτη υποκρισία

13 Ιούν 2025, 06:19
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 16 Ιούνη

1929: Απεργία λιμενεργατών στον Πειραιά, αιματηρά επεισόδια και συλλήψεις.

1945: Θάνατος Αρη Βελουχιώτη.

1955 : Αποτυχημένο πραξικόπημα στην Αργεντινή, 160 νεκροί.

1956: Βόμβα Κυπρίων σε εστιατόριο της Λευκωσίας σκοτώνει τον υποπρόξενο των ΗΠΑ.

1958: Εκτελούνται δι’ απαγχονισμού ο πρώην πρωθυπουργός της Ουγγαρίας Ιμρε Νάγκι και ο στρατηγός Μαλέτερ.

1960: Είκοσι χιλιάδες αριστεροί καταλαμβάνουν με έφοδο την ιαπωνική βουλή, 870 τραυματίες.

1986: Η φρουρά του Ανδρέα Παπανδρέου ανοίγει πυρ εναντίον τριών νεαρών σε Ι.Χ., τραυματίζοντας τον ένα, επειδή «κινούνταν ύποπτα» (αποδείχτηκε ότι ήταν μεθυσμένοι).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Οι λαοί μας είναι φίλοι από την εποχή του Κύρου του Μέγα [Πέρσης βασιλιάς, 6ος αιώνας π.Χ. – επέτρεψε την επιστροφή των Ιουδαίων στην Παλαιστίνη]. Ο ιρανικός λαός πρέπει τώρα να ενωθεί γύρω από την ιστορική του κληρονομιά, υπερασπιζόμενος την ελευθερία του από το καθεστώς που τον καταπιέζει. Το καθεστώς είναι πολύ αδύναμο, ποτέ δεν ήταν τόσο αδύναμο όσο τώρα.

Μπενιαμίν Νετανιάχου

(Ο Νετανιάχου απευθύνεται στον ιρανικό λαό και τον καλεί να ανατρέψει το καθεστώς της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν. Και για να βρει επιχειρήματα πηγαίνει δυόμισι χιλιετίες πίσω, στην εποχή του Κύρου του Μέγα και των αρχαίων Ιουδαίων. Κατά την αφήγηση της Βίβλου, ο ιδρυτής της περσικής αυτοκρατορίας, τερμάτισε τη Βαβυλώνια αιχμαλωσία και επέτρεψε στους αιχμάλωτους Ιουδαίους να επιστρέψουν στις εστίες τους και να ξαναχτίσουν τον ναό του Σολομώντα. Ως ιδρυτής μιας τεράστιας αυτοκρατορίας ήξερε πως μόνο σεβόμενες τα έθιμα και τις θρησκείες των υπηκόων του και αναγνωρίζοντάς τους ορισμένα δικαιώματα στα όρια των σατραπειών, θα μπορούσε να διατηρήσει την ενότητα της αυτοκρατορίας που δημιούργησε. Αντίστοιχη συμπεριφορά είχε ο Αλέξανδρος ο Μέγας των Μακεδόνων, δύο αιώνες αργότερα. Βέβαια, ούτε οι σημερινοί Ιρανοί είναι απόγονοι των αρχαίων Περσών (πέραν των άλλων, μια σφοδρή λαϊκή επανάσταση τσάκισε το καθεστώς του τελευταίου σάχη, του Ρεζά Παχλεβί, που θεωρούσε τον εαυτό του απόγονο των αρχαίων περσών αυτοκρατόρων) ούτε οι σημερινοί σιωνιστές εβραίοι έχουν σχέση με τις φυλές της αρχαίας Ιουδαίας, από τις οποίες κατάγονται και οι Παλαιστίνιοι. Ακόμα και στο εντελώς ανιστόρητο πλαίσιο που επικαλείται ο Νετανιάχου, το επιχείρημα γίνεται μπούμερανγκ και στρέφεται εναντίον του. Στη θέση της ανεξιθρησκείας του Κύρου του Μέγα έχουμε ένα εβραϊκό-σιωνιστικό κράτος, φασιστικά δομημένο, που επιτίθεται με όλα τα μέσα στους λαούς της περιοχής. Οχι μόνο στους Παλαιστίνιους, αλλά και στους Σύριους και τους Λιβανέζους, των οποίων κατέχει εδάφη. Οχι μόνο στους μουσουλμάνους της Παλαιστίνης αλλά στους μουσουλμάνους όλου του κόσμου -και τους Ιρανούς, φυσικά-, καθώς ο φανατικός σιωνισμός διακηρύσσει ωμά ότι θέλει να γκρεμίσει το τζαμί του Αλ-Ακσα, τρίτο ιερό τόπο των μουσουλμάνων μετά τη Μέκα και τη Μεδίνα, και στη θέση του να οικοδομήσει τον τρίτο ναό του Σολομώντα. Οι σιωνιστές δεν απειλούν τους αγιατολάχ του Ιράν, απειλούν τον ιρανικό λαό, που μολονότι δεν είναι αραβικός, αισθάνεται αισθήματα αδελφοσύνης και στέκεται αλληλέγγυος προς τον παλαιστινιακό λαό. Οι Ιρανοί θα φτύσουν πάνω στην εικόνα του Νετανιάχου και μετά θα την ποδοπατήσουν. Κι αυτός το ξέρει καλά. Ξέρει πως δεν μπορεί να τους ξεγελάσει με αναφορές στην αρχαία ιστορία της περιοχής. Η γελοία -και προκλητική συνάμα- δήλωσή του δεν απευθύνεται στους Ιρανούς αλλά στη Δύση. Παριστάνει τον φιλελεύθερο, την ίδια στιγμή που διαπράττει γενοκτονία στη Γάζα -πλέον και στη Δυτική Οχθη-, που βομβαρδίζει αμάχους στον Λίβανο και τη Συρία, που βομβαρδίζει το Ιράν, συμπεριφερόμενος σαν χωροφύλακας της περιοχής. Ούτε στη Δύση μπορεί να ξεγελάσει τους λαούς, όμως. Πάνε οι εποχές που λειτουργούσε η «βιομηχανία του ολοκαυτώματος»)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo