♦ ΠΟΕ-ΟΤΑ – Διαθεσιμότητα=Απολύσεις στο Δημόσιο και τους ΟΤΑ – Από τον ΑΝ 120/1936 του Μεταξά στο Νόμο 4093/2012 του Μανιτάκη – Η Ιστορία επαναλαμβάνεται – Ιδια πολιτική, ίδια αποτελέσματα – Απολύσεις και Ανεργία – Αντιστεκόμαστε και αγωνιζόμαστε με ενότητα και αλληλεγγύη (αφίσα)
Την αφίσα «κοσμούν» δύο πορτρέτα: αριστερά ο Μεταξάς, δεξιά ο Μανιτάκης. Αν ο ΔΗΜΑΡίτης υπουργός, που επί δεκαετίες εμφανιζόταν ως προοδευτικός, φιλλεύθερος συνταγματολόγος, είχε μια τσίπα φιλότιμο, θα τα ‘χε βροντήξει και θα είχε φύγει. Γιατί, διάολε, η ΠΟΕ-ΟΤΑ έβγαλε την αφίσα, όχι κάποια ακροαριστερή ή αναρχική πολιτική ομάδα. Η ΠΟΕ-ΟΤΑ ένα συνδικάτο ρεφορμιστικό-συντηρητικό, με μια συνδικαλιστική γραφειοκρατία η οποία έχει δώσει πολλάκις εξετάσεις νομιμοφροσύνης έναντι του αστικού καθεστώτος, όπως και εξετάσεις υπονόμευσης και διάλυσης αγώνων που έτειναν να εξελιχθούν σε ταξική-ριζοσπαστική κατεύθυνση. Οταν ένα κομμάτι της αστογραφειοκρατικής συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας σε ταυτίζει με έναν δικτάτορα, σημαίνει πως όντως πολιτεύεσαι ως δικτάτορας. Ο Μανιτάκης, όμως, εκεί, βράχος ακλόνητος, επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά πως οι φιλελεύθεροι διανοούμενοι υποθηκεύουν τον όποιο φιλελευθερισμό τους όταν καλούνται (όταν έχουν την τιμή) να διαχειριστούν την αστική εξουσία. Τότε διαβαίνουν αποφασιστικά τον Ρουβίκωνα και υπηρετούν με συνέπεια το σύστημα. Κάποιοι απ’ αυτούς είναι τυχεροί, καθώς η κυβερνητική τους θητεία έρχεται σε ήρεμες εποχές. Κάποιοι άλλοι είναι άτυχοι, καθώς πρέπει ν’ ασκήσουν εξουσία σε εποχές κρίσης και κοινωνικής έντασης. Και οι μεν και οι δε, όμως, από την ίδια πάστα είναι. Το ίδιο στρατόπεδο επιλέγουν τελικά, αφήνοντας στην άκρη την όποια αξιοπρέπεια είχαν αποκτήσει ως ταλαντευόμενοι και «υπεράνω τάξεων» διανοούμενοι.
♦ Θα το κοινωνικοποιήσουμε – ΑΝΤΑΡΣΥΑ (σύνθημα σε τζαμαρία μαγαζιού στη Θεσσαλονίκη)
Το μαγαζί βρίσκεται στο ισόγειο του Ξενοδοχείου «Εγνατία Παλάς», είναι άδειο και διατίθεται προς ενοικίαση. Ενα από τα πάρα πολλά ξενοίκιαστα μαγαζιά που υπάρχουν και στη Θεσσαλονίκη. Τι ακριβώς θα… κοινωνικοποιήσει η ΑΝΤΑΡΣΥΑ; Και ποιο το περιεχόμενο της κοινωνικοποίησης; Ο πολιτικός σαλταδορισμός και η θεωρητική ένδοια υπήρξαν ανέκαθεν προνόμιο του συγκεκριμένου πολιτικού χώρου, όσο κι αν κάποια κομμάτια του παρίσταναν τα… πανεπιστήμια της μαρξιστικής θεωρίας. Ανάθεμα κι αν ξέρουν τι σημαίνει κοινωνικοποίηση. Τη μπερδεύουν με την έννοια του συρμού, αγνοώντας το επιστημονικό της περιεχόμενο.
♦ Την TV σου, το φαΐ σου και άει γαμήσου – Α (σύνθημα με μαύρο σπρέι)
Κάποιος έσβησε το ε από το άει, κάνοντας… ορθογραφική παρέμβαση, αντί να γράψει από κάτω: «πόσο μαλάκας είναι αυτός που έγραψε αυτό το γελοίο και προκλητικό σύνθημα;». Χρειάζεται μήπως να εξηγήσουμε γιατί είναι μαλάκας; Πώς αλλιώς να χαρακτηριστεί κάποιος νεανίας που κοιτάζει την εργαζόμενη κοινωνία αφ’ υψηλού, την ώρα που τρέφεται από τη δουλειά της και εκκολάπτεται για κάποιο καλό πόστο στο μέλλον, από το οποίο θα αναπολεί αυτασαρκαζόμενος για τα νεανικά… αμαρτήματά του;